onsdag 23 juni 2010

Makalöst


Men först:

Kamerun åkte ju ur fotbolls-VM.

Om det varit baseboll-VM, hade dom hetat Homerun då?

*****

Ni som följt bloggen vet ju att jag är ett äkta tennisfreak, varit det ända sedan Borgs och Wilanders storhetsdagar.

Wimbledon har börjat. Söderling började bra.

MEN.

Tittade på text-TV idag.

Och läste om en match som typ slår alla tänkbara rekord.

Den mellan amerikanen John Isner och fransmannen Nicholas Mahut.

Matchen började i igår (läs tisdag), bröts för mörker då. Fortsatte idag, blev bruten för mörker igen.

Man kommer alltså att spela matchen under tre dagar.

Det står 2-2 i set. Matchen har pågått i tio timmar. Bara femte och avgörande set har hittills tagit sex (sex!) timmar.

Det står 59-59.

Femtionio - Femtionio.

Overkligt.

Amerikanen Isner har slagit ett annat förmodligen oslagbart rekord. I och för sig, han kommer säkert att slå det i morgon.

Han har slagit 98 serveess.

N i t t i o å t t a.

*****

Apropå inlägget härom dagen, som handlade om Dalarnas första senior-DM 1984, så har jag hittat en rolig bild.

Den är nog inte från 1984, men den är antagligen från 80-talet i alla fall.


Ett julkort från Kristinebergs AIS.

Vilken nostalgi.

Med på bilden är legender som Maria "Pottan" Poutamo, Lotta Haglind, Kristina Brygt, Ing-Marie Björk, Christine Lundberg, Janne Matsson och Anders "Svinto" Larsson.

Bland andra.

Observera dom fina dräkterna.

Speciellt damernas polkagrisrandiga.

Hög kultfaktor på den.

****

Fotbolls-VM går in i ett första avgörande skede. Nu ska hälften av lagen sållas bort. Kul när alla matcher gäller liv eller död.

Ovanstående + Wimbledon + semester från och med tisdag nästa vecka = jättebra.

*****

Halkade in på slutet av Coyote Ugly ikväll.

Det är en riktigt bra film det.

*****

Läser just nu Roslund/Hellströms Tre sekunder.

Mycket bra.

Har rört till det lite på läsfronten.

Läste ut Midvinterblod av Mons Kallentoft för några veckor sedan, men så fick jag för mig att läsa om Milleniumtrilogin. Läste första boken men kom då över Kallentofts nästa, Sommardöden, plöjde den och kastade mig direkt efter detta över Tre sekunder.

Och så köpte jag ABBA the Story.

Och ändå står Slash och The Dirt och väntar i bokhyllan.

Och så måste jag ju ta del två och tre av Millenium igen också. Nu när jag har börjat.

Och Kallentofts tredje, Höstoffer, står i affären och väntar.

Hm.

Mycket nu.

Läsa är kul.

*****

Inga plikter som kallar faktiskt.

Alltså: bara vara.

*****

Kvällens låt: Can't fight the Moonlight - LeAnn Rimes

*****

Game, set & Borg
/Nordström/

Inga kommentarer: