måndag 30 januari 2012

Byske tur och retur, och så en massa diverse olika


Men först:

En bild på min mamma.

Dvs, ett moderkort.

*****

Sjuka barn, mycket att göra på jobbet samt en resa långt uppe i vita norrland har gjort att bloggen inte uppdaterats på ett tag.

Men nu kör vi!

****

Vad har hänt sen sist då?

IBF Faluns herrar åkte på en plump borta mot Mullsjö, men nån gång måste det ju ta stopp. Och man repade ju sig ganska omgående via säkra 7-1 hemma mot TT.

Det lutar mycket starkt och plats ett eller två vilket skulle innebära sköna hemmamatcher i eventuella femte och avgörande kvarts- och semifinaler.

*

Faluns damer tog en mycket meriterande seger borta mot Pixbo, för att sen göra en jämn match (jag såg 1,5 period och då var man bättre) mot KAIS Mora borta. Dock förlorade man med 6-7 efter att i princip ha bjudit på sista målet.

Men de ser starkare och starkare ut. Offensiven är kanon, kan man bara på ordning på defensiven så...

*

Och KAIS Moras herrar ser ut att klara kontraktet i norra Allsvenskan också. Viktigt.

Och i division 1 södra norrland så är just nu både Hedemora och IBF Falun Ungdom på rätt sida nedflyttningsstrecket. Också viktigt.

*****

På en av restaurangerna hade man valfri sallad för 59 kronor.

Tur.

Jag hade aldrig orkat äta upp en hel val.

*****

Fotboll då?

Zlatan. Vad säger man? Återigen ett så vackert frisparksmål.

Men ändå bättre tycker jag faktiskt "bröstassisten" han gör är.

Så imponerande. Han vet redan innan.

Och få kan brösta ner bollen exakt på foten på någon som kommer springande.

Magiskt.

*

Och 'Pool!

Lovely.

Två segrar mot ett vardera av Manchesterlagen.

Stort.

*

Tråkigt bara med alla dessa rasistiska fasoner som flera spelare i England håller på med nu.

Tragiskt.

*****

Prinsessan Ella och jag åkte till Byske (tre mil från Skellefteå) i helgen för att hälsa på mitt lilla barnbarn Irma (snart ett år).

Vi hade några underbara dagar.

*

På tågstationen i Gävle fick Ella en ny kompis.

Polisen Peter.

Som hade jobbat på elitseriehockey och skulle se till att alla bortafans kom iväg ordentligt.

De hade ett givande och intressant samtal om livet i allmänhet.

Ella visade sina gosedjur, och polisen Peter sin tjänstepistol.

Jag tror båda fick ett minne för livet.

*

Här är Ella, förväntansfull uppe i sin säng på nattåget.

Första gången som hon sov på tåg.

*

Här är son, dotter (faster) och barnbarn.

En underbar bild.

*

Farfar i matartagen.

Observera:

Inte spill eller kladd någonstans.

Varken på Irma, mig eller matstolen.

Imponerande, om jag får säga det själv.

En van matare.

*****

Det här roligt:

Det var faktiskt frugan som hittade den.

*****

Har kommit in bra nu på arbetsplatsen på Lugnet.

Det börjar också trappa upp nu, arbetet med Newbody Cup (SM-slutspel för 13-14-15-åringar) som vi ska arrangera den 2-3 mars.

Mycket planering, många kontakter, mycket information och många bokningar.

Men det är bara roligt.

*****

Makalös rolig kommentar I TV-matchen ikväll, mellan Storveta och Täby.

Hannes Öhman, som jag normalt inte gillar alls, fick in en höjdare.

(detta i ungefärlig version)

Täbys reservkeeper Stefan Flöjt sa:

- Vad du är dålig, Hannes.

Varpå Öhman lugnt svarade:

- Jag spelar i alla fall. Vad gör du, fyller på vatten?

Ka-Bom!

*****

Dagen Ryttarn:

"Äntligen hemma från Hudiksvall. Snömodd, plogbilar och bilförare utan hjärna gjorde hemresan ganska spännande"

*****

Nu är det dags för att hoppa in i duschen, hänga en tvätt och sen ta nån hårdbrödmacka.

I nämnd ordning.

*****

Kvällens låt: Eaten alive - Diana Ross

*****

Livet är dagarna man minns
/Nordström/

Inga kommentarer: