lördag 17 mars 2012

Drömlottning (?) och sudden-ly it ended

p
Men först:

Bottennapp.

*****



IBF Faluns herrar gjorde ingen riktigt bra avslutning på serien - 1 poäng på de tre sista matcherna. Och tappade därmed den viktiga andraplatsen.



Men.



Pixbo valde, lite för mig överraskande, Warberg i sin kvartsfinal.



Och eftersom Storvreta hade valt Linköping så kunde Falun välja - Helsingborg.



Som vi får hoppas blir ett drömval.



Det är ett lag som man aldrig förlorat mot tror jag.



Det bör bli semifinal med, säg, 3-1 i matcher.



Men då måste man hitta tillbaka till det vinnande spelet.



Vilket jag tror man gör.



Och firma Enström & Carlström slutade etta och tvåa i poängligan.



Stort. Mycket stort.



*****




IBF Faluns damer har gjort två fantastiska matcher mot regerande svenska mästarna Djurgården.



Men åkt på två blytunga förluster i sudden.



Haft ledningen i båda, senast kvitterade Djurgården med ynka en sekund kvar.



Jag har sett båda matcherna, en på TV och en live.



Falun har definitivt inte varit sämre.



Men Djurgården går mycket rakare på mål, och är lite tuffare i de avgörande lägena.



Och oavsett hur bra Falun kommer att spela är det nog inte realistiskt att man kommer att vinna tre matcher i rad.



Tyvärr.



*****


Hittade mina gamla leksakskossor från när jag var liten.



Undrar vad jag ska göra med dom?




Jag kanske lämna dom till ett mu-seum.



*****


Merseysidederby.


'Pool - Everton 3-0.


Steven Gerrard hat-trick.


Lovely.


YNWA.


*

Och Zlatan är...outstanding.


Räcker så.


*****


Idag dömde jag mina två sista matcher i seriespelet denna säsong (det är en helg kvar, men då är jag dömningsfri..). Jag och Världens Bästa Hubbe hade två H3:or.


Tack för en kanonsäsong, Oskar!


*****


Såg en bra film härom kvällen.


Taken med Liam Neeson.


Taken?


Då blir såklart frågan:


När kommer Fångabarbie?


*****


Dagens Ryttarn:


Slutspelstider i hockey, bandy, innebandy, handboll och div andra sporter och alla har dom en sak gemensamt. Det är alltid domarens fel att man förlorar. Men sist jag kollade så var det inte dom som missade markeringar, sköt bredvid målet eller slog felpassningar.


Klockrent.


*****


Kvällens låt: Letter from America - The Proclaimers



*****


Nu är det dags släcka ner.


*****


Visst gör det ont när knoppar brister

/Nordström/

1 kommentar:

Tommy sa...

Kul blogg. Allvarligt! Har ägaren till denna blogg funderat på att ställa upp i ordvits-sm?!;)//Tommy