lördag 16 juli 2011

Gamla tidningsurklipp, nummer 6


Men först:

Kvällens film:

Oliver och gänget

*

Kvällens soundtrack:

Från Lejonkungen.

Can you Fil the Love tonight

*

Kvällens konsert:

Band Aid

*****

Riktigt bra med brons för de svenska fotbollsdamerna.

Och Marie Hammarström avgörande mål måste vara det snyggaste målet sen...ja, herr-VM 2006 i alla fall.

Grym teknik, grymt avslut.

*****

Dagens tidningsurklipp är ett riktigt roligt ett.


Är från 1995 eller 1996 då det spelades JSM där IBF Falun tog två guld och ett silver (se tidigare blogginlägg)) och landskamper mellan Sverige och Ryssland i Kupolen i Borlänge.

På den tiden då Fredrik Larsson styrde Kupolen och fick dit arrangemang efter arrangemang.

Landskamperna i sig var inte mycket att orda om, både herrarna och damerna vann med nästan tjugo mål i alla fyra landskamperna.

Men däremot Jurij Erofejev.

Den ryska björnen.

("Lillen" på bilden är Matte Forslund, the Legend)

Som blev en riktig publikfavorit.

På fredagsmatchen spelade han i avklippta jeans, eftersom han var så stor så att det inte fanns några kortbyxor som passade.

I urklippet står att man ordnade ett par shorts till lördagsmatchen genom en blixtinsats.

Det var mer än så.

Man letade överallt i alla sportaffärer i Borlänge med omnejd.

Till slut hittade man ett par.

Storlek XXXXL.

Fyra X.

Som man dessutom...

...sydde in kilar i.

Då fick han plats.

Snacka om rysk björn.

På den tiden hade det gått i fyra av mig i hans shorts.

*****

Det står på baksidan av en av ungarnas filmer att Tingeling och hennes vänner bor i Älvdalen.

Trodde dom bodde i Disneyland eller nåt.

Konstigt.

Jag har varit i Älvdalen och dömt och spelat flera gånger, men jag har då aldrig sett dom.

*****

Har han blivit bättre på att göra livremmar nu?

Ja, han har skärpt sig.

*****

I dag (läs söndag) ska jag och vännen-journalisten-allmänbildningskungen Thomas Lind åka till Gävle och till på Gefle IF-AIK.

Ska bli grymt kul.

Självklart för sällskapet, men även för att det var hundra år sen jag såg en allsvensk match live.

*****

Jag har ju fått för mig att jag ska bränna en gigantisk samling med 80-talsslåtar.

Har tänkt att det ska bli den bästa någonsin, både kvalitativt och kvantitativt.

Har nästan slutställt låtlistan nu.

Är uppe i över sju hundra låtar...

Snart dags alltså att börja planera upplägget.

Måste ju ha variation på varje skiva.

Inte samma artist på någon skiva, olika genrer representerat på varje skiva, olika årtal på varje skiva osv osv.

Ni känner ju mig, vid det här laget.

*****

Nu är det dags att ladda för fotbollsmatchen.

*****

Dagens låt: You'll never walk alone

*****

Av villovägar är de kortaste de bästa
/Nordström/

Inga kommentarer: