söndag 16 oktober 2011

Okej, kör väl på ett tag till då


Men först:

Apelsinjuice från Rynkeby.

Rynkeby?

Är det dit alla som blir gamla i Rinkeby flyttar?

*****

Var ju lite down bloggmässigt häromdagen.

Dessutom lite stressad.

Hade lite funderingar på att lägga ner bloggen.

Men...

Fina och kloka ord från frugan, Limmet, GittanG, Ingrid och Edberg fick mig att tänka om.

Och bli uppåt igen.

Så jag kör på ett tag till.

OCH sjösätter snart projektet med temat "100 höjdare från Nordström Bloggar" från de här fyra åren jag hållit på.

Allt från hela inlägg, via bilder, citat, historik, humor, nostalgi, verkliga händelser fram till (självklart) ett gäng anekdoter kommer att ta plats på listan.

En liten reprisering alltså.

Eller Best of the Best om ni så vill.

Ska bli kul.

Jag har redan listan klar.

Alla hundra.

*****

Det internationella konventet för synska blev inställt.

Pga en oförutsedd händelse.

*****

Vad har hänt med IBF Faluns damer?

Efter en fantastisk försäsong och två raka segrar, har man nu fyra förluster.

IKSU och Dalen borta är inget att säga om.

Men Jönköping hemma (ett Jönköping som gjort ett (?) mål på sina övriga tre matcher), även om den otäcka händelsen med Malin Dalbjer (hoppas det går bra!) självklart satte spår, kändes inte bra.

Och idag.

4-16 mot Pixbo.

4-16 på hemmaplan får det inte bli i elitserien.

Hoppas man vänder denna trend snart.

Nygge har säkert något i bakfickan

*

Glädjande nog så tuffar IBF Faluns herrar på.

7-6 borta mot svårspelade Linköping är starkt.

*

Och IBF Falun Ungdom har som nykomlingar i division 1 herrar fortfarande inte förlorat vid full tid.

Starkt.

Och medelåldern i dagens match mot Bollnäs/Hertsjö var (om jag räknat rätt) prick 20 år.

*

Och trots att jag klivit ur styrelsen (första gången i mitt liv jag lämnat ett uppdrag i förtid) pga att jag anser att föreningen just nu agerar enligt moraliska principer som inte är med mig förenliga och att den inte drivs så som vi byggt upp den att göra så kommer jag självklart alltid att ha hjärtat i föreningen.

Herregud, jag har ju varit med och startat och drivit i tur och ordning Falu IBK, IBF Falun och IBF Falun Ungdom.

Klart det sätter spår.

Jag skulle däremot aldrig, säger aldrig, utnyttja det för att ge föreningen fördelar av något slag.

Har aldrig gjort, kommer aldrig att göra.

Och just nu är vi inte riktigt på samma våglängd.

Jag har alltid varit en man av sanning, ärlighet, moral och rättvisa.

Det tänker jag ALDRIG ändra på.

*****

Två "lånade" skämt:

(tack Matti Sandelin och Jocke "Spindeln" Rytter!)

*

En kompis stal en almanacka.

Fick 12 månader.

*

Hur gick det för Jesus när han tävlade i simning mot lärjungarna?

Han vann på Walk Over.

*

Helt underbara, dom två ovanstående.

*****

Den 11-13 november ska jag på konferens med SIBF (ordföranden, tävlingskommittéfolk och personal från alla distrikt).

Det ska bli kul.

Ännu roligare är att det på lördag kväll är bankett.

SIBF fyller 30 år.

Misstänker att man kommer att träffa på en och annan legend från förr.

*****

Nu ska jag börja fila lite på "100 höjdare från Nordström Bloggar".

*****

Kvällens låt: Leave it - Yes

*****

Det finns ingen kunskap som inte är värdefull
/Nordström/

Inga kommentarer: