söndag 9 oktober 2011

Pensionärer?


Men först:

Nu har det spårat ur...

*****

Dömde ett riktigt klassiskt derby idag, seriepremiären i Haraldsbo (is)sporthall, mellan HAIK och Sundborn.

Ett koppel unga spelare, alla födda på i slutet på 80-talet och början på 90-talet. Roligt att se.

Trots att matchen innan match var lite av en "högriskmatch" med tanke på hallen, att det var derby och att det var seriepremiär så blev det ganska lugnt. Visst, varsin straff och ett antal utvisningar, men det gick aldrig över gränsen.

Det berodde nog dels på att jag och kollegan Mats Engström redan innan match tog ett rejält snack med ledare och lagkaptener i de båda lagen, men även på att lagen hade bra ledare i båset och att alla hade fokus på rätt saker.

Men efter matchen ringde kollega Mats.

Och påpekade vad vår domartöja hette.

Nog för att vi båda är lite till åren komna.

Men:

PRO var väl att ta i.

Hygglo.

*****

Idag fyller Världens Bästa Ingrid år.

Som, tillsammans med Mäster Limmet, är de två bästa innebandybloggarna.

Hon har liksom Limmet varit ett stort stöd för och ett fantastiskt bollplank åt mig under mitt bloggliv.

Supergrattis!

*****

Och stort grattis till vännen och före detta elitkollega (det är jag som är före detta alltså) Johan Råsbrink.

Som äntligen fick döma en final i Europacupen.

*****

Och jag och världens bästa Hubbe dömde två H3 i helgen (fredag-lördag).

Det gick riktigt, riktigt bra. Fyra mycket nöjda lag.

Känns bra att man håller fortfarande.

Även om den karriären, liksom bloggkarriären, närmar sig sitt slut.

Ska försöka komma över 3000 dömningar först (om jag inte redan gjort det, måste göra en riktig räkning nån dag), och gå förbi brorsan Håkan i antalet dömda seriematcher i Dalarna.

Men det är inte därför jag dömer.

Och inte för pengarna heller - även om jag aldrig skulle döma helt gratis, det ska jag vara ärlig att säga. För dömningen medför mycket ansvar också.

Nej, det är för att jag fortfarande, efter 25 års dömande, tycker det är så otroligt kul.

*****

Vart ska man köpa kläder om man ska ha Melodifestivalparty?

schLager 70 eller schLager 157 så klart.

*****

Viktig och bra (brukar ha svårt mot dom) seger mot Umeå City för IBF Faluns herrar.

Det är också så viktigt för Falun att slå de "sämre lagen", det brukar de också ha svårt för.

*

Och Djurgårdens IF vann Europacupen för damer.

Vilket innebar att Hermine Dahlerus fick ytterligare ett guld.

Hennes samling av det ädlaste börjar närma sig gränsen magisk.

Hatten av.

*****

Lite funderingar från friidrotten som jag kom på förut:

I VM, på 100 meter för herrar, såg det ut som om fransmannen Christophe Lemaitre hade en armbandsklocka på sig.

Var det för att han trodde att han skulle bli ursnabb?

Och i Finnkampen.

Så tappade stafettfinnen stafettpinnen.

Det är roligt det.

Och svensken hade en bra finish, medan finnen "did not finish".

Det är också roligt.

*****

Nu är det dags att slänga iväg det här inlägget ut i cyberrymden.

Och sen stoppa något i kistan.

*****

Kvällens låt: How do i know? - SAGA

*****

Man kan stanna upp när man är på väg uppför, men aldrig när man är på väg nedför
/Nordström/

Inga kommentarer: