lördag 8 augusti 2009

100, 200, 300 och 400!

Ett litet jubileum idag alltså. Det 400:e inlägget sedan starten i augusti 2007. Ska köra på ett tag till, så länge det är roligt fortfarande ska jag nog kunna producera ett och annat inlägg till.

*****

Inom kort kommer jag, äntligen, att köra igång min lilla serie om innebandyn i Dalarna åren 1983-1999. Jag kan garantera att många klassiska och nostalgiska namn kommer att dyka upp.

När första delen kommer så är det innebandyn i Hedemora/Garpenberg som gäller. I morgon eller på söndag startar det!

*****

Hundarna väsnades så mycket så att husse fick en skallskada.

*****

Igår spelade jag och prinsessan Ella, 5 år, minigolf på Slussen tillsammans med mannen-legenden-vännen Tom Wester och hans farsa Rune. Ella var jätteduktig och fick 104 slag. Henne slog jag. Resten av resultatet är hemligstämplat. Okej, kan väl säga att Rune vann då. Det första han sa efteråt var att "nu ska jag hem och läsa bloggen".

Lägg därtill att vi ikväll spelade Plump, min gamla paradkortgren (tillsammans med fyrmansvist och tre-i-mitten) och att frugan gick segrande ur striden.

Då förstår ni att det mesta var bättre förr, i alla fall det som gäller mig.

Men jag är INTE bitter.

Grattis Rune och gumman.

*****

Johan "Ryttarn" Ryttare, en av denna bloggs stora profiler är, förutom att han har stans coolaste skägg, väldigt rolig (och trevlig) också.

Facebook hade han gjort nåt sånt där test, i det här fallet "hur gammal kommer du bli?", typ.

Det visade sig att han skulle bli 40 år.

Fast det roligaste var Ryttarns kommentar.

" Två månader kvar, jaja, dö halvung, lämna ett halvsnyggt lik"

I love it.

*****

Nu är det dags att slå ihop dom blå.

*****

Kvällens låt: Perfect - Fairground Attraction

*****

Vänta en glädje är också en glädje
/Nordström/

Inga kommentarer: