lördag 3 juli 2010

En attackblogg om fotbolls-VM i alla fall


Men först:

Vilken TV-kommissarie har flest ungar?

Barnaby.

*****

Orkar inte göra någon längre blogg idag.

Kör en attackblogg (som Mäster Limmet brukade säga) om fotbolls-VM i stället.

*****

I morgon kommer förhoppningsvis en om en fantastisk helg i faluinnebandyns historia.

Hände i Borlänge för ett antal år sen.

Mer senare alltså.

*****

Fantastiska matcher både igår och idag i fotbolls-VM.

Brasilien och Argentina borta.

Det som såg ut att bli Sydamerikas VM blir antagligen Europas VM i alla fall.

Det ena (Holland) av mina favoritlag slog ut det andra (Brasilien). Dock spelar ju inte Brasilien som förr. I och för sig så gör inte Holland det heller. Och Ghana åkte tyvärr ut också.

Och jag måste, lite ovilligt, och som jag skrev på Facebook (att jag under mitt 32-åriga fotbollstittande aldrig trodde jag skulle säga), säga att Tyskland spelar en oerhört bra och vacker fotboll.

*****

Helt klart är att rekordtysken Kloses två mål "totally Klose-d the Game"

Och att de lag som möter Spanien i VM måste skaffa sig en Villa-försäkring.

*****

En typisk Rustafari.


Nu måste jag försöka fixa fläktar och korsdrag, det är ohyggligt varmt i huset.

*****

Kvällens låt: Fiskarna i havet - Idde Schultz

*****

Deutschland, Deutschland, über alles
/Nordström/

Inga kommentarer: