torsdag 8 juli 2010

Jag var bättre förr


Men först:

Läste i tidningen att en man som skulle lämna in returburkar hade tagit gisslan.

Snacka om att vara pantad.

*****

Jag brukar ju säga att det var bättre förr.

Stämmer i alla fall in på mig.

Förr höll man alltid på och spelade tennis, minitennis, badminton, pingis och minigolf. Och var riktigt bra på det mesta.

Idag är man ganska kass på allt det där.

Visserligen är man ju inte direkt ung längre.

Men största orsaken är väl att man i stort sett inte gjort nånting av ovanstående de senaste 8-10 åren. Klart man tappar då.

Fast man blir ju så förbannad när man vet vad man kan (kunnat) och det inte är så längre.

*

Men: det är fortfarande väldigt roligt, de ytterst få gånger man gör något.

Idag (läs torsdag) lirade jag lite minitennis med några vänner:

Johan Plyhm, den gamle HAIK-, Sundborn- och IBF Falun-legendaren.

Albin Glad, SSL-målvakten, fotbollsspelaren, artisten, sångaren och Idoldeltagaren (vad är han inte?)

Thomas Lind, skjutjärnsjournalisten från FK-sporten.

Vi spelade dubbel.

Nordström/Lind vs mot Plyhm/Glad.

2 x 2-0 till Johan & Albin, ganska lätt.

I början var Thomas ovan och sen spelade jag som en kratta.

Men det var som sagt riktigt kul.

Och kan man bara komma igång och spela lite oftare så kanske man kan hitta tillbaka till i alla fall en del av det gamla.

Sen är det ju fantastiskt kul att bara umgås också med så trevliga och roliga människor.

*

Här ser vi Albin slänga iväg en hård förstaserve.

Själv behövde jag slänga in min First Service på service...

*

Och här ser vi Plyhm slänga iväg en inte lika hård förstaserve.

Men han är en jävel framme vid nät.

Och till sist ser vi Thomas ta igen sig lite.


*****

Nya böcker beställda på CDON.com:

Höstoffer (Måns Kallentoft) och Den dubbla tystnaden (Mari Jungstedt). Men även kultserien från 80-talet, Tillbaka till Eden, på DVD.

Då har man lite sysselsättning igen då.

*****

Nu ska jag avsluta reprisläsningen av andra boken i Millenniumserien.

*****

Kvällens låt: Laylah - Eric Clapton

*****

Bättre skjuta löst i mål än hårt över
/Nordström/

Inga kommentarer: