lördag 19 februari 2011

Årets mål under 2000-talet


Men först:

Plötsligt var Sudden ren med den finske målvakten.

*****

Dömde idag. Ensam. Pga ett litet missförstånd (matchen blev flyttad i tid väldigt hastigt) mellan mig och min kollega.

En P15-match i den regionala serien mellan Samuelsdal och Hagunda, två riktigt bra lag.

Högt tempo så man fick springa som en liten råtta.

Och så klart hände allt.

Matchen slutade 12-13 (!) i sudden death.

Ett bortdömt mål, två straffar (varav en missades i sudden), en U5, och en U2+P10.

Riktigt rolig match ändå. Och lagen var trots allt schyssta.

Och det var inte Världens Bästa Hubbe som skulle varit kollegan.

Han i sin tur dömde också ensam, en H5 i Nås.

Och kunde inte nås.

*****

Efter dömningen gick jag och kikade på IBF Falun - Warberg i SSL, de två sista perioderna.

Dom har det lite tungt just nu, Faluns herrar. Blev rejält utspelade. Och när man väl får chanser så bränner man dom. Plus att man tog några riktigt dumma utvisningar.

Man går inte riktigt så rakt på mål som de andra lagen. Och man släpper in alldeles för billiga mål. Tappar ofta markeringarna rejält, ser ut som man inte vet vem som ska ta vem. Vid en sekvens var man tre spelare runt en motståndare - som fick peta in bollen.

Men, jag hoppas och håller tummarna att de tar sig till slutspelet.

Det finns kapacitet, och väl där kan ju allt hända.

Och, det positiva:

Jonas Adriansson gjorde 2000-talets hittills snyggaste mål.

I 3 mot 5.

Några vickningar, några dragningar med dom där känsliga handlederna och vips så hade han lurat tre motståndare, tunnlat den sista backen, rundat målvakten och slagit in bollen ur snäv vinkel.

Ett gudomligt mål.

Det är bara Jonas som kan göra såna där mål.

Hoppas han inser hur bra han är så att han alltid spelar så där.

För kapaciteten finns.

*****

Underbar och makalöst viktig seger för IBF-damerna däremot. Att slå Djurgården borta vid full tid vara inte bara viktigt utan nödvändig om man ska ha en chans att nå slutspelet.

Mycket starkt gjort och jag hoppas att det kan ge en rejäl kick inför slutspurten.

*****

Min Sidekick här på bloggen, Ryttarn, producerar inte lika mycket längre.

Han har gått och blivit kär.

Skärpning!

Bloggen är inte riktigt sig lik utan dina kommentater.

*****

Det finns tydligen ett får-fik i Dala-Järna, frugans hemtrakter.

Får-fik?

I wonder if it's extra sheep there?

*****

En gammal Digers-legend, Mattias Holmström, skrev på sin status på Facebook att han skulle lägga klubban på hyllan.

Inte bra.

Då blir det ju hög klubba.

*****

Pansarhjärta är utläst.

Nu måste jag beställa nya böcker på CDON.com.

*****

Dax för lite chips och TV med gumman.

*****

Kvällens låt: Hey God - Bon Jovi

*****

Cogito ergo sum (jag tänker, alltså finns jag)
/Nordström/

1 kommentar:

Gyrot sa...

Du kunde inte välja en lämpligare bokbeställartidpunkt. Det är bokrea lite överallt på nätet just nu. Vad sa du? Om Gyrot rekommenderar något? Ja, om du nu frågar så... ...har du förmodligen redan läst Paganinikontraktet av "Kepler" så jag ordinerar att du drar Guillous Ordets makt och vanmakt. Den rear de ut, så det är bara att slå till.