måndag 21 september 2009

Och på den tredje dagen återuppstod - DM för seniorer

I helgen (i lördags, för att vara mer exakt) spelades, för första gången på flera år, DM för seniorer i Avesta (Domarhagen & Kopparhallen). Tyvärr bara för herrar, eftersom för lite lag anmält sig till damklassen. I herrklassen hade dock elva lag anmält sig, vilket förhoppningsvis är en bra start för att det ska kunna bli fler lag och fler DM i framtiden.

Envikens IF, som jag tidigare tränat i drygt fem säsonger i två vändor, vann DM efter finalvinst med 2-1 efter sudden death mot IBF Borlänge i finalen.

Jag tror de flesta lagen som var med var nöjda över att ha fått matcher och lite träning inför seriestarten. Och i stort sett alla lag var positiva och trevliga på planen också.

*****

Tänkte delge lite bilder från helgen.


Jag och broder Håkan åkte tidigt på lördagsmorgonen, vilket ett Hosjöstrand i dimma vittnade om.
p
*
p
Nedan ser vi mina kollegor under dagen, Sven-Olof "Svenne" Quist och broder Håkan.
p

Bror som är smal som i fornstora dagar. Och Svenne som inte ser en dag äldre ut än...60.
p

*
p

En glatt ansikte att se.
p


p
Spelare, ledare, domare, ja säg vad Daniel Dufvenberg från Borlänge inte har varit eller är.

Och en jädra trevlig kille dessutom.
p

*
p
Två riktiga innebandylegender på samma bild.
p


Jan-Erik "Korpen" Larsson och Magnus "Mango" Timber. Korpen som spelat hur länge som helst började sin bana i IF Domnarvet en gång i tiden och Mango med sin härliga teknik är från början en äkta BSK:are. Mango som för övrigt är Dalarnas största statistiknörd. Efter mig. stort så.
p

Dom är såna där som man blir så glad av att springa på.
p

*
p

Förmodligen Dalarnas äldsta innebandyspelare.
p


Romme IK:s målvakt Mats Karlsson, 48 år ung.

Men trots sin aktningsvärda ålder ålder är han riktigt, riktigt bra. Eller kanske just därför?

*

Om man skulle slå upp ordet eldsjäl i ordlistan skulle det antagligen stå: se Leif Löfstedt.

p

IBF Borlänges allt-i-allo, fixare, grejare, ja, grädden på moset. Han är överallt och ställer upp och hjälper till. Och alltid lika glad.

Fler såna som Leif tack!

*

Vi rullade ju runt och dömde på tre, eftersom Svennes kollega Jussi "Hemulen" Nissinen inte, av diverse orsaker, kunde vara med.

Lyckades dock hitta en gammal bild på honom.

Bilden är lite suddig då jag tog kort på en lagbild som satt på ett fönster i Kopparhallen. Men det är från den tiden (länge sen) då Jussi var målvakt i Krylbo.

Han ser oerhört prydlig och allvarlig ut i alla fall.

Jag tror att han har en sån där klassisk Power Magic-målvaktsutrustning på sig.

That's all från DM folks !

*****

I morgon väntar föreningsbesök i Ludvika då jag och Catarina Jonsson från Dalarnas Idrottsförbund ska ut och visa oss och informera lite.

*****

Nu ska jag ladda för att titta på Zlatan; chips (en klassiker: lättsaltade) och dip ligger på vänt.

*****

Kvällens låt: Till himmelen - Magnus Johansson

*****

Jag vill ha en egen måne
/Nordström/

Inga kommentarer: