tisdag 1 september 2009

Sistaminutendömning, 730 dagar och så lite humor - för att det är så kul

Klockan 13:00 i lördags ringde det på mobilen. Det var superkris i Sandviken. Gävle GIK skulle spela träningsmatch mot Älvsjö (båda i herrar division 1) klockan 15:00 - och det fanns inte en enda domare i hela Gästrikland att tillgå.

Frugan jobbade, och jag fick inget napp på kollega. Till slut ordnade jag farmor och farfar som barnvakt och fick med mig Oskar "Hubbe" Adamsson som struntade i bowling och TV-fotboll med sina kamrater bara för detta. Fem minuter före matchstart var vi i Sandviken.

För att vara osvensk så gick det väldigt bra, och var roligt. Att döma division 1 herrar är då fortfarande inga som helst problem. Efter matchen följde en dammatch också, Alba - Alunda. Också den en trevlig match. Alba coachades av legenden Magnus "Mange" Nordahl, en av de bästa domarna vi haft i Sverige (dömde tillsammans med Ulf Rehnfeldt). En annan legend, Lennart Liljedahl, var speaker på herrmatchen.

*****

Hade helt glömt av att bloggen den 21 augusti fyllde två år. Det var nämligen det datumet 2007 jag tog modet till mig och började att blogga. Ångrar det inte i dag, har fått i stort sett enbart positiva kommentarer under de här två åren (en ville inte ha med sitt namn, en höll inte med om en synpunkt på ett domslut och en trodde jag bloggade på arbetstid, det är det enda negativa jag fått). Har en liten pärm där jag samlat allt som sagts om bloggen som jag tar fram om jag är lite nere

*ler*.

Kommer säkerligen att fortsätta ett tag till, och hoppas att det gläder några. Har ju passerat 400 inlägg, få se hur många det blir till slut...

Hipp Hipp Hurra alltså!

*****

Glädjande 1: Ingrid har fått fart på uppdateringen igen.

Glädjande 2: GittanG har gjort comeback.

Nu väntar jag bara på Mr Glue.

*****

Apropå glädjande: IFK Göteborg - Elfsborg 0-0 i halvtid sen Pang! Pang! Pang! Pang!

Gött e' de' !

*****

Det fanns ju nån diktator (riktigt brutal sådan) som var ledare för de Röda Khmererna (hur gjorde de som var färgblinda?), i Kambodja tror jag, som hette Pol Pot.

Läste idag om Gambias förbundskapten i fotboll. Nu vet jag inte riktigt hur hans namn uttalas, men...

Paul Put kanske inte klingar så bra.

Undrar för resten vad förbundskaptenen för deras juniorlandslag heter.

Pål Plutt?

*****

Tydligen så ska det vara klart nu med den nya cykelvelodrombanan i Falun.

Hoppas verksamheten går runt.

*

Det måste vara jobbigt att vara vaktmästare och spela i ett lag.

Jag menar, bli avblåst för stängning hela tiden.

*

En orolig mage, är det en mage som inte är kul?

*

Vilken del av skon hörs mest?

Klacken.

*

Och äntligen kom Fuglesang iväg.

Trots att färden blev uppskjuten så många gånger.

*

Helt normal konversation på Facebook, mellan mig och Magnus Fantenberg, fd anställd på SIBF, som jag varit på en hel del kurser och möten med och haft roligt tillsammans med:

Magnus Fantenberg
Satte en avgörande 25-metersputt i matchspel på Svartinges 18:e hål igår...njuter ännu...

Per Nordström
Blev motståndaren putt också? Eller greenig?

Magnus Fantenberg
Tänk...jag glömmer aldrig ditt avslutningsanförande på en SDF-konferens...nån Viking- eller Silja-båt...humor när den är som bäst...just det...M/S Salmonella var det ju...

Per Nordström
Haha. Kul att nån kommer ihåg det... Vi hade rätt så roligt på den tiden, eller hur?

Magnus Fantenberg
Det var den gamla goda tiden...andra tider nu...och annan idrott oxå för den delen...

Per Nordström
Jag tävlade faktiskt i badminton i fem år innan jag började med innebandy. Fjädrar vad kul det var :-)

Magnus Fantenberg
Jag vet inte om jag orkar med det här...jag trodde att jag var ganska ordvitsig...men här ligger man i lä...

Per Nordström
Det är ju bra om det blåser... Nej, jag ska sluta. Det här är ju ingen vits...

p

*****
p
Snart kommer frugan hem från jobbet, yippie!
p
*****

Kvällens låt: Invisible - Alison Moyet

*****

Aldrig hata, bara älska
/Nordström/

Inga kommentarer: