lördag 17 oktober 2009

En nödlicensiering från comeback

Igår var det så nära, så nära att Nordström gjorde comeback som spelare. Strax före klockan fem ringde legenden Peter "Lillis" Wallin och frågade om jag ville vara med och spela i SLIK (egentligen KAIS Mora IF:s tredjelag kan man säga) mot Borlänge borta i division 4. Vilket hade varit fantastiskt roligt.

När man fick höra vilka som skulle vara med nästan baxnade man: Jörgen Fyhr (Vikarbyn, Mora IBK, Rättvik), Niklas Simonsson (Ludvika, Mora IBF), Per Östlund (Ludvika, Gonäs), Jocke Paulsen (presentation överflödig), Magnus Johansson (KAIS m fl i Mora), Tord "Tårtan" Norell (Mora IBK, KAIS, Mora IBF, Älvdalen) och det var fler också.

Snacka om nostalgi och innebandykult.

Tyvärr sprack det på att jag var licensierad för IBF Falun Ungdom. En match förra året var jag tvungen att stå som reservmålvakt på matchprotokollet eftersom alla målvakter utom en var borta.

Oombytt och coachandes, men det räcker ju tyvärr. Så det sprack.

Oerhört tragiskt.

Men jag är enormt stolt över att fått frågan.

Det kanske blir fler gånger. Att få spela med dessa, och kanske Lillis också skulle vara en milstolpe i innebandykarriären. Och oerhört kul att ha fått spelat i ett Moralag dessutom.

*****

I morse åkte frugan till Spanien med sin syrra. Så nu blir man ensam med barnen en vecka. Hoppas hon får det riktigt bra, det är hon värd. Men jag kommer att sakna dig gumman!

*****

Har inte fattat förrän nu, har inte tänkt på det, hur roligt det är att Kristian Luuk ska leda På Spåret.

Riktig Nordströmhumor faktiskt.

*****

Inget kul att vara 'Poolsupporter just nu.

*****

Den trettonde november är det fest på jobbet igen. I love it!

*****

Tittade faktiskt på Idol igår, och det är ju som det alltid är. Och dom får säga vad dom vill om att han retar gallfeber och annat, men vad det gäller Rabihs röst finns det bara ett ord som gäller.

Världsklass.

*

Och så sjöng hela gänget We are the World. Hade nästan glömt av den. Originalet är fantastiskt, aldrig har så många storstjärnor sjungit (gratis dessutom) samtidigt på en låt.

Och det är dessutom en riktigt, riktigt bra låt.

*****

Var på Systembolaget i går och köpte några öl. Det stod Bärkasse 1:- på en skylt. Det var billigt, tänkte jag och slog till.

Och blev jättebesviken.

Det var ju inte ett enda bär i den.

*****

Vad många engelsmän och amerikaner det är som gillar ett visst svenskt fotbollslag från Göteborg.

Jag menar, hur ofta säger dom till exempel inte "Come on now, Guys".

Om nån inte fattade den får ni väl maila.

*****

Nu ska jag och min påhälsande äldste son äta kebab.

*****

Kvällens låt: This is it - Melba Moore (stulet av CJ)

*****

Även en blind höna kan hitta ett korn
/Nordström/

1 kommentar:

Joakim sa...

Hoppas allt är väl, trots badbollar och annat elände den senaste tiden.

Idag comebackar jag i div.3 Göteborg för IBF Backadalen borta mot Myggenäs på Tjörn. Vi överraskar i 3:an i år, otroligt kul med innebandy, som alltid.

Och jag ska bli farsa i Mars.

Höstiga göteborgshälsningar.

// Joakim Elv