måndag 26 oktober 2009

Unihoc - långt, långt före Premier League...

Som fan (inte svordomen) var det en framgångsrik helg: 'Pool tog det absolut sista halmstrået genom att slå Man U med 2-0, Änglarna tog nästa steg mot drömfinalen mot AIK genom att slå BP borta med 3-0 och Zlatan var en fröjd att se (=0utstanding) mot Zaragoza.

*****

Och frugan har kommit hem från Spanien. Skönt.

*****

Jag och Oskar var ute i Envikens nya hall och dömde i lördags. Förutom att hallen så klart är ny och fräsch är den rymlig, bra utrustad och väl planerad. Vilket jobb man lagt ner på detta. Jag sänder mina varmaste tankar till den alltför tidigt bortgångne Torbjörn Forsberg, bygdens store man, som var den som startade upp det hela och var mycket drivande i frågan. Och vilken lycka för bygden hallen kommer att bli. Verkligen något att vara stolta över.

*****

Om man ska ut och köra bil långt måste det vara fördelaktigt att slå i en sjuttiofemma sprit i bilen.

Det är ju bra om tanken är full.

*****

Detta är fantastiskt:

När jag var ung (yngre) tog jag hem och läste en engelsk fotbollstidning som hette SHOOT!, som innehöll massor av artiklar, statistik och så självklart en massa bilder i färg.

Bilden nedan är från 1981 och mannen på bilden är Pat Jennings, Nordirlands duktige landslagsmålvakt.

Det är väl inget konstigt i sig.

Mer spännande är baksidan.

Som är någon reklam för en sportfirma (1st base at Burton) och framför allt kläderna där.

Men; det finns något mer på bilden...

Innebandyklubbor från Unihoc!


Vi ska betänka alltså att detta är 1981.

I England.

I en specialtidning om fotboll.

Stort.

*****

Nu ska jag gå ut på Facebook en sväng.

*****

Kvällens låt: The Passenger - Iggy Pop

*****

Et tu, Brut
/Nordström/

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack for intressant blogg