onsdag 18 november 2009

En bildad man (förhoppningsvis)

Tanken är att jag ska - som min mormor alltid sa, om Gud vill och redskapen håller - gå en KLU (kursledarutbildning) i Västerås (samtidigt som dam-VM) om två veckor. Vilket innebär att jag får hålla tränarkurser i Block 1 (junior och senior) och BUL1 (ungdom och barn). Förhoppningsvis sen också gå KLU i vår för få hålla Block 2 eller BUL2. Har själv gått Block 1 och Block 2 som tränare. Tyvärr blev alltid block 3 inställd när jag skulle gå den.

Lägger man därtill mina högskolepoäng i Pedagogik, Metodik, Didaktik, Specialpedagogik, Läs- och skrivinlärning samt Svenska A, B och Litteraturvetenskap A och B så känns det som om man i alla fall har lite på fötterna.

Man kan aldrig få för mycket kunskap!

*****

Ishockeyspelaren Jens Bergenström i Leksand, för tillfället skadad, har en helt underbar blogg (på dt.se). Mycket dåliga (bra) skämt. Helt i Nordströms anda och smak. Rekommenderas!

*****

Och i Tibblehallen blev en match försenad igen tack vare att det regnade och taket läckte.

Snacka om fullt ös på läck-taren.

Dom kanske ska sluta sälja förköpsbiljetter.

Och börja med drop-in.

*****

Har också hört att det finns utbildning i avbildning, men det kanske bara är inbillning.

*****

Med på KLU:n ska också den mycket trevlige och sympatiske Lars Erickson från IBF Falun Ungdom. Såg att även demontränaren och duktige bloggaren Stefan "Heda" Hedlund ska dit.

Liksom min gamle vän Jonatan "bäst i världen genom tiderna" Kronstrand. Ska bli kul att träffa Jonte igen. Då kan vi snacka lite gamla Nattrajdsminnen...

*****

Slötittade på träningslandskampen i fotboll mellan Sverige och Italien. Inte så mycket att se, förutom att Seb Larsson var väldigt bra. Däremot var det kul att så många av hjältarna från U21-EM var med. Bådar gott inför framtiden.

I Italien var i bloggen tidigare nämnde Galloppa med.

Han sköt nåt skott, men inga hästsparkar direkt.

Travade mest omkring på mittplan.

Han får nog sadla om.

*****

Nu ska jag lägga mig innan det blir (för) sent. För en gångs skull.

*****

Kvällens låt: Goodnight Sweetheart - The Boppers

*****

I'm too old for this shit
/Nordström/

1 kommentar:

Rune sa...

kul.... all kunskap är potentiell makt..men det måste gå över till ett beteende också../ capello
http://ehuscoaching.com/blog/index.php