fredag 27 november 2009

Idrottsuttryck

Det finns ju så många uttryck inom idrotten. En del lite märkliga.

Som till exempel "Köksvägen".


"Målvakt"?

Och "Ta retur".
p

Men även "Gå på kasse".

Och minsann, fick jag inte ett litet bidrag på Facebook.
p
Av mannen med dom känsligaste innebandyhandlederna i Dalarna, Magnus Persson. Som numera spelar i IBF Borlänge, men som jag förra säsongen hade förmånen att vara tränare för i IBF Falun Ungdom. Som då var en av dom viktiga, om inte rentav den viktigaste, spelarna i laget.
p
Han skickade en passning till mig.
p
En smörpassning.
p

I'm lovin it!

*****

I morgon ska Ella sova hos farmor & farfar. Och vi har barnvakt till Fille.

Så då blir det (om än lugn sådan) utgång med frugan!

*****

Starkt av IBF Faluns herrar att ta pinne av Warberg.

Fortsätt så nu.

*****

Om man går och äter mitt på dagen, och inte betalar, blir man lunchad då?

Semesterresor till Thailand och så där. Om poliser åker dit, semestrar dom på Batong Beach då? Och får dom åka phukétbil om dom skämmer ut sig?

Stockholmsslang:

Jag åker motorcykel i lerig terräng.

En du ro?

Jag letar efter er på internet.

Va E ni ro?

*****

Gumman har bakat bullar. Mums !

*****

Kvällens låt: When the night comes - Joe Cocker

*****

Quo Vadis?
/Nordström/

Inga kommentarer: