onsdag 13 januari 2010

2009

"Tänk vad härligt att få avgöra med matchens sista spark!"


*****

Året som gått måste väl kommenteras på något vis.

Så här kommer Nordströms alldeles oerhört subjektiva och partiska summering över 2009 års:

Bästa IB-bloggare:

Ingrid. Överlägset.

Kunnig. Insatt. Belägg för det hon säger. Subjektiv men ändå objektiv.

Övriga riktigt bra IB-bloggare:

Gittan, Koppen, Capello, Sjöstrand, Selle, Pelle Pop, András, Gratjova. Finns många andra som gör ett gott jobb också.

Bästa ickeinnebandybloggare:

CJ. Så klart. Om man skulle slå upp ordet "målande" i ordboken, skulle det stå: se även Carl-Johan Bergman. Hans blandning av stora, stora, Amerika, lilla, lilla, Grängesberg, mat, film, musik, gå-lunka-löp och allt vad det nu är ger en palett med alla färger man behöver.

Mest saknade bloggare:


Limmet. Så klart. Men även Fasth.

Roligaste blogg:

Gyrot (Jocke Jonsson). Outstanding.

Bästa idrottare:

Zlatan. Störst i den största sporten på jorden. Alltså utomjordisk.

Innebandylag:

IBF Faluns damer som tog sig till SM-final.

Och så prinsessan Ellas så klart. 16 sprudlande sexåringar som har så roligt.

Innebandyort:

Mora. SM-guld för P92:orna, succé för herrar och damer, framgångar för ungdomslagen.

Roligt. Viktigt.

Innebandyspelare herr:

Rasmus Enström & Jonas Adriansson.

Om dom är innebandyns framtid, då är jag glad.

Och framtiden ljus.

Innebandyspelare dam:

Sara Kristoffersson. Teknik + Spelsinne = Världsklass.

Bästa domarpar:

Skoog/Pettersson. Har en nivå och en koll på matcherna som innebandydomarnas storhetstid, då Nyhlén/Hellberg, Nordahl/Rehnfeldt och varför inte Nordström/Nordström regerade.

Bästa domarkollega:

Världens bästa Hubbe så klart. Voltarenmannen tätt efter.

Dömning:

Min 2.500:e i karriären kom någon gång under året. Tror jag. Måste räkna efter.

Roligaste fest:

Husfesterna på jobbet med 70-tals- och Glamour- och kändistema.

I tuff konkurrens med Larsas och Toms 40-årsfester.

40-åringar:

Tom, Larsa och Jessica.

Tre av dom bästa. I världen.

Godaste chips:

Dill. Back to basics.

Student:

Min äldsta son Tom så klart. En stolt far är man.

Bästa bok:

Berättelse om Herr Roos, Håkan Nesser.

Bästa film:

Män som hatar kvinnor.

Roligaste infall:

Facebook. Ångrar inte en sekund att jag gick med.

Bästa TV-serie:

Two and a half Men. Att jag inte upptäckt den förut.

Bästa Låt:

Pokerface – Lady Gaga. Cool låt.

Sämsta låt:

Rap Das Armas. Blää.

Bästa artister:

Amanda Jensen, Melody Gardot, Kent.

Bästa serie på DVD:

Förintelsen, Marco Polo, Mot alla vindar.

Roligaste DVD:

Nöjesmassakern. Kult! Vilka minnen!

Familj:

Min underbara så klart.

Förut. Nu. Sen. Alltid.

Sämsta TV-program:

Paradise Hotel. Överlägset. Pinsamt till och med.

Roligaste:

Allt beröm för bloggen. Jag är så tacksam och glad. Att så många kan uppskatta det lilla jag gör.

Årets mål:

Smördegsinbakad fläskfilé, muskotpotatisgratäng och Cafe-de-Parissmör.

Det var ett år det. På så kort tid.

*****

Borde inte fårens barn heta bä-bis?

*****

Däremot skulle jag INTE vilja se CJ i trikåer.

*****

Stefan "Malung" Jonsson var lite bekymrad på jobbet i går. Han har bara en toalett i sitt hus i Ornäs. Skulle vilja ha en till, men det är ju lite krångligt.

Men jag sa åt honom att det är ju bara att gå upp på Lugnet i mars, när det är Skidspelen. Han kanske kan vinna en toalett då.

För då är det ju WC-tävlingar.

*****

Apropå skidtävlingar: ibland har ju svenskarna så förskräckligt svårt att preparera sina skidor. Jag har lösningen: man får ta kontakt med en biljardspelare.

Dom är ju bra på att valla.

*****

Härom dagen blev jag väldigt glad. Och stolt. Och lite generad samtidigt. Av ett beröm. Men det var inte vilket beröm som helst.

Det kom från mannen, myten, legenden, bloggaren, TV-, radio- och tidningskändisen, reklammakaren, ja vad är han inte, Jocke Jonsson (GYROT).

Som på sin summering över sitt 2009 bland annat hade följande:

…roligaste blogg: Per Nordströms.

Stort.

Nu kan det tyckas som klubben för inbördes beundran, eftersom jag har honom som roligaste bloggare också. Men det är ju så. Han är helt enkelt överlägset roligast. Galen faktiskt. Och jag hade honom på 2008 års lista också så.

Your honour, i'm honoured.

*****

Nu är klockan faktiskt inte sådär jättemycket för en gångs skull. Så nu ska jag, när vi båda ännu är vakna, umgås lite med min underbara fru.

*****

Kvällens låt: Hon är så söt - Bo Kaspers Orkester

*****

Aldrig har så många haft så få att tacka för så mycket
/Nordström/

Inga kommentarer: