måndag 6 december 2010

Lite blandat trams i brist på bättre


Men först:

Riktigt roligt av Falu Kuriren förra veckan:

"Pangstart av skidskyttarna"

Däremot vet jag inte om dom visste hur roliga dom var, när dom intervjuade en annan skidskytt på en annan sida i tidningen:

"Är du laddad?"

I'm lovin it.

*****

Väntar fortfarande in några Innebandylegender som inte svarat än. Några riktiga höjdare.

Hoppas de ramlar in snart.

*****

Alltså, Zlatan. Hur gör människan det där målet mot Brescia? Fyra man runt omkring sig. Fintar skott. Fintar passning. Fintar allt. Två rappa steg. Och sen ett skott som skulle vält en elefant.

Han gör bara snygga mål.

Det är ett som är säkert.

*****

Saxar ur Ingrids blogg:

"Har köpt in dricksvatten från Frösön och säljer som bantningspreparat. 440 kr per flaska. Räcker till två maginfektioner."

Räcker till två maginfektioner.

Stor humor.

*****

Kom just på hur mycket jag saknar CJ:s lördagskrönikor i Falu Kuriren.

Och hans blogg.

Väldigt mycket.

*****

Men Koppen är bara såå rolig.

*****

23-1 och 39-1 i herr-VM.

Jag vet inte vad jag ska säga.

Så jag säger väl inget då.

*****

Jag och Världens Bästa Hubbe dömde två matcher i Leksand igår, en dam- och en herrmatch.

Klockrent.

Herrlaget som förlorade med 4-12 kom efteråt fram och var lyriska över domarinsatsen.

Ett gott betyg tror jag.

Det är såna stunder som gör det så extra roligt.

*****

Hockeyspelsturneringen på Idrottens Hus har satt igång.

CrossFitKungen - Meckar-Micke 4-0
Maratonmannen - Thai-Mannen 3-0
Nordström - GruppeSchtaf 4-1

Bra start.

*****

Apropå Idrottens Hus:

Hela fotbollsförbundet, Hästhatarn', Malung, Brage-Gurra och Lasse Motown är i Milano för fyra dagars konferens och personalvård.

Ska se Milan - Ajax i Champions League.

Jag är inte avundsjuk.

Inte ett dugg.

Inte alls.

*****

I nån blogg snart ska jag skriva om mina tre egenheter. Märkliga saker.

*****

Nu ska jag dricka lite te. Med nånting te'.

*****

Kvällens låt: Driving away from Home - It's Immaterial

*****

Retar du dig på de små tingen så är du väl inte större än så
/Nordström/

5 kommentarer:

Ingrid i Umeå sa...

Ser att du saxat ur min blogg och sedan HÖJT priset.;)
Må så gott!

Anonym sa...

Eller ACO som siktade på pallen...

Gyrot sa...

På tal om att reta upp sig på små ting. Man får felcitera många, men inte Alf Henriksson. Speciellt inte en utmärkt ordkonstnär som du Per.

Per Nordström sa...

Jocke: Förlåt.

Gyrot sa...

Det är ok. Men gör inte om det. Då kommer jag personligen att göra en tutt på din tröja nästa gång vi ses.