tisdag 21 december 2010

Sjukdom och mycket jobb...

...har gjort att bloggen legat nere i en vecka.


Jag klarade mig inte från magsjukan. Och Ella tog det om på. Eller vad det var. Två gånger till och med. Inte roligt.


När jag dessutom för första gången någonsin var borta tre dagar från jobbet var det oerhört mycket att göra till helgen som var.


Men det gick det med.


*****


Ungdoms-DM och Knattespelen som spelades i helgen blev en riktig succé.


Massor av ungdomar som hade jätteroligt, ledare som skötte sig exemplariskt till nästan hundra procent och föräldrar i massor som hejade på sin barn på rätt sätt.


En fantastisk helg.


Tänkte lite när jag satt där, och skrev det också på Facebook.


Hur det blivit.


1985 startade jag och brorsan Håkan den organiserade innebandyn i Falun.


Av entusiasm och glädje.


Att sen sitta där i Lugnet/FK Arena 25 år senare och se frukten.


Innebandy på fem planer samtidigt.


En hall byggd för bara innebandy.


Tusentals ungdomar som spelar innebandy som sin förstasport och gör det med en enorm glädje.


Det kan bara beskrivas med ett ord.


Magiskt.


*****


Glömde en kategori: Domarna.


Många unga domare dömde i helgen som var.


Och ALLA gjorde det fantastiskt bra.


Men några stack ut lite extra.


Och så Malin Korva. En tjej född -93 som imponerade oerhört. Kan vara nästa kvinnliga stjärnskott efter Julie Williams och Josefin Nilsson som nu är förbundsdomare, endast 20 år gamla.


Malin som är nybörjare i år och dömt typ fem matcher under säsongen hade en utvecklingskurva från lördag morgon till söndag kväll som var enorm.


Jätteroligt att se.


Ödmjuk men tog ändå för sig.


Hon hann till och med hoppa in och döma en period i H5 då domarna var försenade. Det gick bra det också. Trots elva matcher eller nåt i benen.


Men som sagt, alla var bra och det finns stort hopp för domarkåren i Dalarna i framtiden. Det gäller att vi tar vara på dom bara.


*****


I morgon jobbar jag min sista dag innan jul, sen börjar jag inte förrän den 3 januari. Skönt. Och idag hade vi den årliga jullunchen på jobbet. Gott. Trevligt.


Och J-O "Grävskopan" Fredborg åt bara en jultallrik.


Besviken.


Trots att jag skrivit upp honom på två rader på anmälningslistan.


*****


På julafton kommer världens bästa bror, Håkan, till oss med sambo och dotter. Och barnens farmor och farfar, och utflugne sonen Tom med sin Sara.


Det kommer att bli hur trevligt som helst.


Och sen i mellandagarna, 27-29 december, spelas Gorby's Cup i Falun. Då ska jag döma. Ser fram emot det.


*****


Bloggen kommer att vara lite sporadisk fram till nyår.


Den sedvanliga juldikten kommer förstås.


Liksom nån sorts lista över året.


Apropå listor, nu har jag ju glömt att göra såna igen.


Hm.


*****


Men efter nyår, då händer det grejer igen.


Har lite utlovat kvar, såsom historik över daminnebandyn i Dalarna, en och annan gästblogg, med lite tur några fler Innebandylegender samt nya roliga föreningsnamn från idag.


Sen kommer det lite annat: många gamla bilder och tidningsartiklar ska scannas in. Det kan bli roligt.


*****


Nu ska jag duscha, hänga en tvätt, äta några smörgåsar, plocka ihop, lägga mig och läsa.


Inte nödvändigtvis i den ordningen.


*****


Dagens Ryttarn:


"Får ta och ringa Amnesty o kolla om inte det räknas som någon form av brott att tvingas gå ur sängen när man är så här trött."


Ingen har så roliga formuleringar som "Skägget".


*****


Kvällens låt: You're the Inspiration - Chicago


*****


Veni, Vidi, Vici
/Nordström/

Inga kommentarer: