lördag 7 maj 2011

Blixtblogg om allt och inget

Men först:


Vi har alla våra laster, som långtradarchauffören sa.


*****


Zlatan - mannen som är född till att vinna mästerskap.


Nionde ikväll.


Åtta i rad - osannolikt.


Och det är ju inte i vilka ligor och klubbar som helst heller...


*****


En vecka kvar till veteranturneringen.


Planering och förberedelser pågår för fullt.


Falu IBK:s trupp är nu klar:


(Åldern är det dom fyller i år)


Målvakter
Tom Wester, 42
Ove "Hahnberger" Larsson, 42


Backar
Claes Ottevall, 65
Lars "Dalle" Dahlin, 43
Klas "Klasöga" Nordin, 42
Martin Kruse, 37
Micke "Snigeln" Nordström, 40
Micke "MC" Carlsson, 36


Forwards
Peter "Farsan" Lindqvist, 43
Per Nordström, 45
Patrik Bäck, 39
Larsa Håkansson, 42
Christer Sundin, 45
Bengt "Finger-Bengt" Pettersson, 47
Urban Jansson, 44
Jakob "Jake" Kruse, 37
Patrik "Krutov" Idofson, 44


Coach
Olle "Fot" Sundström, 46


Matris
Mikael "Hägring" Häger, 44


Gud vilket gäng.


*****


Var för övrigt på fotboll idag.


Falu FK i division 2.


Jag brukar vara ganska positiv i det mesta, men...


Så hemskt dåligt det var.


Jag har sett Falu BS på sjuttiotalet med Mats Forsberg och Lennart Stenberg.


Jag har sett Falu BS på åttiotalet med Mats Gren och Ulf Carlgren.


Jag har sett Falu BS på nittiotalet med Njogu Demba Nyrén.


Jag har sett Falu BS på i början på 2000-talet med Johan Engström.


Det har aldrig varit så dåligt som nu.


Ingen teknik. Ingen bollkänsla.


Massor av felpass, snedsparkar och skott 20 meter över.


Och ingen ser ut att ha nåt intresse av att vara där överhuvudtaget.


Sollentuna som heller inte var bra vann med 2-0.


Usch.


*****


Ledig på måndag igen, skönt att vara hemma med Lill-Fille.


Och på torsdag också, eftersom dagis är stängt.


Och på fredag kommer min gamle vän (sen början på 90-talet), tidigare medspelare (i Falu IBK och Enviken) och domarkollega samt före detta arbetskamrat (DIBF) Micke Nordström hit och ska bo hos oss under veteranturneringen.


Ska bli hur kul som helst.


Då ska vi, precis som förr i tiden, äta varma mackor och titta på Våra Värsta År.


I love it.


*****


Har en ny idé till bloggen:


Jag kommer att göra en liten serie om gamla tidningsurklipp.


Gäller bara att jag kan få dom inscannade på rätt sätt.


Och, ja, jag ska försöka hinna med historien om daminnebandyn i Dalarna också.


*****


Nu väntar duschen.


*****


Kvällens låt: Holding out for a Hero - Bonnie Tyler


*****


Summan av delarna ska vara större än helheten
/Nordström/

Inga kommentarer: