lördag 5 maj 2012

Citatboken del 2:4


Dags för nästa del av hela (nåja, nästan hela, en del under-bältet-citat är bortplockade) min samling "Citat, Citat och mera Citat (sa jag verkligen så?)".


En litet häfte med kommentarer, åsikter och utrop från innebandymänniskor (och en och annan icke-innebandymänniska också) under åren 1993 - 2003.


Citaten är för det mesta tagna ur sitt sammanhang och i sin helhet.


Eller kanske inte.


Här kommer del 2!


*****



Vi får se hur matchen urartar sig - Johan Plyhm



Hör ni inte vad bra jag hör - Therése Westman



Förstår inte hur jag kan vara så sliten, jag har sovit 40 timmar per dygn senaste tiden - Johan Plyhm



Fan att man skall träna dom där lortungarna - Johan Plyhm



Då har vi bortamatch långt borta i helvete - Therése Westman



Han hade ett leende stort som en bastuba - Henrik Ouchterlony



Jag skulle lika gärna kunna vara medvetslös - Peter Lindqvist



Förbannadejävlahelvetessnöpissförbannade skit - Henrik Ouchterlony



Tompa, vi får åka med Bobbis hem (spelare i Enviken) - Per Nordström
Pappa, hoppas att han inte har druckit - Tom Nordström



Jag ligger i sängen och är mätt som en Hamburgare - Henrik Ouchterlony


Lugnet du sa, Lugnet de va, Bulleri Bulleri Bock - Henrik Ouchterlony


Han är så nöjd så man skulle kunna få in en kastrull i munnen - Henrik Ouchterlony


En sån där helg brukar det vara en fem timmar då man vill slå ihjäl hela världen - Therése Westman



Idag skall vi ha lätt träning, men hård och intensiv - Daniel Thunstedt



Klubban var så bra, så om jag köper en kan jag spela powerplay själv - Henrik Ouchterlony



Vet du någon bra psykolog? - Henrik Ouchterlony
Nej, men det finns en bra massör där borta - Håkan Larsson



Har du läst klart tidningen eller skall du flytta in i den ? - Håkan Larsson



Igår bekräftade jag, vad jag alltid trott, eller i förrgår - Therése Westman



Låg dom under med tre minuter? - Peter Lindqvist



Sluta nu, annars får jag hjärtflipper - Niklas Ribjer



Det är inte gott med slagen cola heller - Peter Lindqvist



Jag fick hjärnsläpp i helgen igen, men det var ju bara småknattar och dom fattar ju ingenting - Therése Westman



En back slog många wowowowowo (indianer), alla backarna var felfria, det fanns en som var bättre än de andra, alla var lika bra, utom en, hon var bra men fick inget beröm och hon var inte så bra och fick beröm, ingen var bättre än de andra, en kedja märktes inte alls, det var inte deras fel, en var inte bra, var hon med? - Therése Westman



Nästa gång skall jag tänka först innan jag säger nånting - Therése Westman



Jaha, då kan vi meddela att Henkan (Olsson) vann bowlingtävlingen - Daniel Thunstedt
Va ? Vann den där lilla skitungen! - Christer Larsson



Jävlaskitsatsjävlafan - Henrik Ouchterlony



Tala ur skägget kvinna! - Henrik Ouchterlony



Jag har ätit hårdbrödmackor med vatten, varmt vatten, med tepåse i - Therése Westman



Jag hamnade bakom nån’ nörd som åkte i sjuttio - Therése Westman
Hon äter inte honung, men rågbröd stoppar hon i huvudet - Peter Lindqvist



Vägde massor och var lika bred - Henrik Ouchterlony



Men han har ju sant - Malin Östner



Jag vill ha en kvinnlig hona - Camilla Granelid



Vi hade ingen vilja, de var mer villiga än oss - Lena Birath



Vårtor kan vara trevliga om de sitter på rätt ställe - Peter Lindqvist



Hur lätt är det att köra med vinterdäcksbilhelvete då? - Henrik Ouchterlony



Han måste ju öka hastigheten med en 40-100 procent - Anna Teledahl



Jag var jätterädd att det skulle komma en gubbe gjord av lera - Anna Teledahl



Så tar vi en fyrfaldig seger för levern - Camilla Magnusson



Domarn’, det är mycket fasthållningar - tränare i Digers
Det är det väl inte, det är ju paus - Peter Bergestål



Domarn’, har ni inga andra tröjor? Det är så svårt att se skillnad - okänd spelare
Det är vi som har pipor - Peter Bergestål



Det är så varmt här inne - Therése Westman
Kom ut och skvalka dig då! - Jessica Hedberg



Nu har jag pizza i arselet - Ullis Landström



Jag har fått kalops mellan tänderna, jag var tvungen att köpa en lott för att få ut dem - Lars Dahlin



Du ser ut som du är bakis - Per Nordström
Jag känner mig bakis, bara för att jag inte åt någon handburgare - Henrik Ouchterlony



Jag jättebet mig i läppen - Peter Lindqvist



Skall vi slå vad? - Per Nordström
Nej, det är ju som att ta barn från godis - Patrik Idofson



Ät inte tonfisk, dom dödar ju Flipper ! - Patrik Idofson



Får jag fråga en dum fråga, från vilken stad kommer Hammarby? - Therése Westman



Pucko Therése i huvudet - Therése Westman



Vilka viktiga öl dom hade, 75centiliters, monsteröl - Henrik Ouchterlony



Fan vad värdelösa tyskarna i Thailand var, de har fortfarande inte fattat att dom förlorade både första och andra världskriget - Henrik Ouchterlony



Ekström nyponsnoppa - Henrik Ouchterlony



Det var så jävla kallt så att igloorna skulle frysa ihjäl - Henrik Ouchterlony



Jag måste göra något brottsligt för att få in pengar - Henrik Ouchterlony



Sälj dina barn! - Henrik Ouchterlony



Man kanske skulle satsa på en sångkarriär - Henrik Ouchterlony



Det är snart dags för vinterdäck - Henrik Ouchterlony (slutet av mars)



Världens största fotpass - Johan Plyhm



När är första april ? - Therése Westman
Dagen efter sista maj - Peter Lindkvist



Spelade med 82:orna fast han var 85:a, ändå var han ganska hård i kroppen - Johan Plyhm
Ääh ! Han såg ut som ett suddgummi - Henrik Ouchterlony



Så står man där med publiken mot stjärten - Andreas Sandmark



Skall du ner och rasta brev - Tom Wester



Genast, Drutten och Jenast - Peter Lindkvist



Nja, jag har inte spelat sen november, jag halkade in på ett nötskal - spelare i Haninge



Nordin, nu är det din tur att säga en huvudstad - Andreas Sandmark
Cypern, nej jag menar månen .. - Mattias Nordin



Domarn’, det är mycket armbågar - ledare
Ja, det är cirka två på varje spelare - Peter Bergestål



Kolla, fågelmåsen - Henrik Jansson



Jag glömde ta ur tvättmaskinen, så jag fick torka domarkläderna med hårtork och Mia med strykjärn - Håkan Nordström



Halle och Jeavy - Henrik Jansson



Sluta busa annars kommer flourtanten - Peter Bergestål
Vem är det? - tränarson i Krylbo
En äcklig gammal tant som kommer till skolan och så får ni gurgla - Peter Bergestål
Jo, en sån har jag nog sett - tränarson
... Vet du att alla flourtanter är lesbiska? - Peter Bergestål
Vad är det? - tränarson
Fråga pappa - Peter Bergestål



Jag har hört att man inte skall klä av sig för tidigt - Therése Westman



Jag har några blommor som inte har dött fast jag inte har tvättat dom - Johan Plyhm



Jag skulle kunna gå på knäna på krossat glas för att få dricka hennes badvatten - Henrik Ouchterlony



Det finns ju någon som inte finns - Therése Westman



Det var så varmt så jag tappade hjärnan - Therése Westman



Jag känner igen ett sängrufsigt hår när jag ser ett ... - Per Nordström



Hej, jag skulle anmäla mig till vidareutbildningsblabla - Samira Othman



Var är min cykelkorg, jag skall dö i den! - Henrik Ouchterlony



Berätta något smaskigt, Lony - Lena Birath



Åk inte till besiktningen när koreanen är där, han sätter på rost på bilarna - Lena Birath



Jag höll nästan på att skita på mig själv - Tom Wester



Är du bra på Stockholm? Var ligger städerna?  - Therése Westman



Vad är det som händer i min röst? - Therése Westman



Inget stort F på Idre va? - Therése Westman



Och detta iförd endast bar överkropp - Staffan Johansson



Hon är lättstadgad - Magnus Hammarström



Jag hade druttont i magen - Henrik Ouchterlony



Det var sista droppet i smolken - Per Nordström



Triangelspel - Per Nordström
Trekant... - Jenny Magnusson



Din ödla - Henrik Ouchterlony


Tjena, det är Bamse - Mats Engström



Krockkudde kan vara bra att ha. Eller skumgummibil - Peter Lindkvist


Det är mycket misstag nu domarn’ - Henrik Ouchterlony
Jag ser bara ett ... - Peter Bergestål



Det var en tjej som bröt skorven - Anne Roos



Du blir bara snyggare och snyggare, Crippa - Per Nordström
Ja, vad fan ska man göra åt det? - Christer Larsson



Det är bara lappar och andra utbölingar i det här laget - Per Nordström
Och en neger - Eva Rönn



Hittade du någon brud? - Lars Dahlin
Jag fick låna en i källaren - Peter Lindkvist



Han var som ett liggunderlag i en tromb - Henrik Ouchterlony



Gud vad du är värdelös, din räka! - Henrik Ouchterlony



Vad är det dääär då ? Gubbdjävel! Russinfnask! - Henrik Ouchterlony



Ditt rangel! - Henrik Ouchterlony



Brilla! - Henrik Ouchterlony



Vi har prov på måndag, vi  skall kunna hela det periodiska systemet. Jag kan ... väte ... - Andreas Sandmark



Båtsfjord ligger skitlångt bort, jag tittade i karttidningen - Andreas Sandmark



Vi låg under med 2-2 - Andreas Sandmark



Kolla vilken mun, han tuggar som en zebra - Andreas Sandmark



Vi lekte kurragömma - Andreas Sandmark
Vilka var det då? - Henrik Ouchterlony
Det var jag - Andreas Sandmark



Tjernobyl, jag var så rädd så jag satt bakom en hundkoja - Andreas Sandmark



IQ valnöt - Henrik Ouchterlony



Ditt jävla ansikte! - Marko Lauren



Lony, Jag tror att jag skall supa mig full och spöa upp dig i morgon - Torbjörn Forsberg



Lony, du måste ha haft en svår uppväxt - Torbjörn Forsberg



Toooorbjööörn... - Henrik Ouchterlony
Du är äcklig - Torbjörn Forsberg
Torbjörn - Henrik Ouchterlony
Håll käften! - Torbjörn Forsberg



Torbjörn, om du bara skall ha kalsonger på dig kan du väl åtminstone ligga på magen - Henrik Ouchterlony



Åh, vilken man  - Henrik Ouchterlony



Hej då era ansikten - Marko Lauren



Din obalanserade nolltomte! - Henrik Ouchterlony



Vem är det öken att heta som i efternamn (Sandmark)? - Per Nordström
Ouchterlony? - okänd



Har dom i rollspelsklubben kommit? - Peter Wallin
Ja, dom sitter däruppe och låtsas att dom äter frukost - Per Nordström



Linken, skall han döma? - Henrik Ouchterlony
Ja - Per Nordström
Aaaaaaaaahahahaha - Henrik Ouchterlony



Du är en trattkantarell! - Henrik Ouchterlony



Lony är en överkorsad geting - Thomas Pettersson



Skurt då, hur fan kan en djävla tyggroda få åka till Hawaii? - Jocke Jonsson



Han hade en massa finter med namn, en hette mödomshinnan - Micke Nordström
Funkade den då? - Per Nordström
Nej, den sprack varje gång - Micke Nordström



Drutta dig ! - Henrik Ouchterlony



Det var så mycket rött ljus så stolparna smälte - Stig Pettersson



Vilka fula byxor du har - Per Nordström
Passa dig annars ser du ut som en byxa i ansiktet snart - Ouchterlony



Har du något skovhorn - Eva Rönn



Ni springer ju som blinda hönssäckar - spelare i Tjärna Ängar



Thomas har ju kallat dig en överkorsad geting - Per Nordström
Ja, men han är ju en utvecklingsstörd hopptorsk - Henrik Ouchterlony



Du är en fransig dörrmatta - Henrik Ouchterlony



Har du en hane? Jag har två bögor - Micke Nordström



Man kommer väl att dö ... Tjabbaddabbaddapp - Stig Pettersson



Han är ordbild - Camilla Magnusson



En torvåring - Camilla Magnusson



Målvakten läste spelet ... tyvärr var han analfabet - Micke Nordström



Jag hade två kompisar som bodde i Rinkeby - Jonas Marklund
Vilka var det då? Drutten och Jena? - Camilla Magnusson



Han föll ihop som en djävla plockepinnpinne - Henrik Ouchterlony



Du ser ut att vara på gång Näbbe, vart skall du ikväll? - Torbjörn Forsberg
Akuten - Peter Stålnäbb



Tjena Torbjörn! (Tredje mobilsamtalet på en minut i bussen) - Andreas Hansson
Du behöver vård du - Torbjörn Forsberg



A B C - Anders Svensson
Mitt hjärta det bankar! - Micke Nordström
D E F - Anders Svensson
Du är i mina tankar - Micke Nordström
G E H ... - Anders Svensson



Druttdjävel, nu spillde jag på mig! - Henrik Ouchterlony



Djävla apskal - Micke Nordström



Äh! Ballefjong! - Anne Roos



Jag har allting i filofaxen - Anne Roos



Nej, inte din lillfingerarm - Ronny Bjurell



Jag har världens bästa lektion, en elev som spelar cello, och han spelar in själv, så jag kunde gå och äta - Håkan Nordström



Det ligger inte i djungeln, det ligger i Afrika - Andreas Sandmark



Nu har du så där fel som bara du kan ha, Torbjörn - Henrik Ouchterlony



Väljer du älgjakt före innebandy? Då är du en looser - Torbjörn Forsberg



Du ser ut som ett kebablock - Henrik Ouchterlony



Du har ju katthår överallt - Per Nordström
Ända har jag rollat mig. Innan såg jag ut som katten - Anne Roos



Det här är lite drutten - Micke Nordström



Jag känner för att bli lite våldsam - Micke Nordström



Är det någon som vill ha fika? - Jessica Larsson
Pissar haven i hajet ? - Per Nordström



Jag hade ingen bra fredagskväll. Jag blev intagen av polisen - Jörgen Andersson
Vad gjorde du då? - Per Nordström
Jag var ute och vinglade på vägen och dom körde nästan på mig, dom har alldeles för tysta bilar - Jörgen Andersson



Ska jag ta av mig allt ? - Jessica Larsson



Jag är så fruktansvärt förkyld i näsan - Jenny Lindberg



Det är för lite spriiiit! Tänk och vara apa halv fem på eftermiddagen, chefen kommer, hejdåaeeeee. Vara helt as, bli intagen i häktet i sex månader och vara för full fortfarande. 6000 promille hejdåaeeee - Henrik Ouchterlony



Hemköp hade väl nåt’ förr, typ doktor Dräggels droppar - Micke Nordström



Han var svart, ja inte svart heller, gul och brun - Jessica Larsson



Jag fick bollen på innanlåret - Karin Karlsson


Så, nu har vi för evigt den för alltid - Micke Nordström


*****


Sa jag verkligen så?
/Nordström/

Inga kommentarer: