söndag 6 maj 2012

Citatboken del 3:4


Näst sista delen av hela (nåja, nästan hela, en del under-bältet-citat är bortplockade) min samling "Citat, Citat och mera Citat (sa jag verkligen så?)" står på tur.


En litet häfte med kommentarer, åsikter och utrop från innebandymänniskor (och en och annan icke-innebandymänniska också) under åren 1993 - 2003.


Citaten är för det mesta tagna ur sitt sammanhang och i sin helhet.


Eller kanske inte.


Här kommer del 3!


*****



Cap Gemini, är det dom som hyr ut folk? - Per Nordström
Nej, det är ett dataföretag - Micke Nordström
Vad heter dom som säljer arbetskraft då? - Per Nordström
Hallickar - Micke Nordström

Jag borde ha varit hemma för vård av barn - Per Nordström
Jag borde vara hemma för vård av mig - Micke Nordström


Ditt skinheads - Torbjörn Forsberg


Du måste ha haft en svår natt, Lony - Torbjörn Forsberg


Mamma, nej, jag menar Thomas - Helena Lundkvist


Kan ni skynda er för jag måste ha lite bråttom - Helena Lundkvist


Nnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn - Micke Nordström


Barn är hårda, mjukar är bussa - Per Nordström


Jag vill ha en kokt med bröd - Thomas Pettersson
Vi har bara grillade, jag har glömt att lägga i kokta - anonym mackjobberska i Leksand
Varför har du gjort det? - Thomas Pettersson
Jag vet inte, men du kan få en rå kokt - anonym mackjobberska i Leksand


Jag fastnade i mig själv - Tina Dahlqvist


Det finns en som håller på med tre sporter - Per Nordström
Jag håller på med sex! - Helena Lundkvist
Ja, hrm, backhoppning, inneb... - Per Nordström
Jag rider! - Helena Lundkvist


Äh, jag tar det sen ... eller efter jul ... eller nån’ gång - Micke Nordström


Fem poäng för stjärten! - Jenny Lindberg


Jenny, du får inte spela på söndag - Per Nordström
Är det för att jag är svart? - Jenny Magnusson


Lony, vilken tid har du dömning? - Micke Nordström
15.00 - Henrik Ouchterlony
Då är du också värdelös - Micke Nordström


Får du döma? - Henrik Ouchterlony
Ja, typ förskolematcher - Micke Nordström
Äh, möjligen särskolematcher - Henrik Ouchterlony


Jag är ett spån, snudd på utvecklingsstörd - Micke Nordström


Har du funderat på kvällens träning? - Henrik Ouchterlony
Nej, inte än - Per Nordström
Kuppa - Micke Nordström
Vad då Kuppa? - Henrik Ouchterlony
Det är Borlängeslang för tvåmål - Micke Nordström
Herregud ... - Per Nordström


Nu skall jag köra över en kärring, en skitful - Henrik Ouchterlony


Kan man få parkeringsböter två gånger? - Jörgen Andersson
Njaee ... - Per Nordström
Då kan man ju sätta dit en gammal lapp - Jörgen Andersson
Jamen, dom läser väl på datumet - Per Nordström
Nej, dom är för dumma, annars hade dom inte blivit lapplisor - Jörgen Andersson


Lämna inte brevet, då förlorar vi 4:60 i onödan, postar vi det förlorar vi 4:60 i nödan - Per Nordström


Kall is ... - Micke Larsson


Jag köpte den nya smurfhits, dom sjöng på smurfiska - Cattis Henniger


Dom är femtio personer, det blir väl en hundra minibussar - Stig Pettersson


Nu skall vi ha en musikfrågesport som jag har gjort - Per Nordström
Vi kan väl inga låtar från 50-talet - Jenny Magnusson


Jag är en kalops - Per Nordström


Lyssna noga på bandet, ni får en poäng för artisten och en poäng för låten - Per Nordström
Jag vill se artisternas munnar - Sara Lindgren


Micke, får jag ställa en personlig fråga? - Per Nordström
Ja, jag är fet ... - Micke Nordström


Eva, du skall få en instruktionsbok för övningarna på fem språk - Per Nordström
För negrer också? - Jenny Magnusson


Det var trevliga unga flickor, dom skrattade åt mina skämt - Stig Pettersson
... Eller också tyckte de bara att jag såg rolig ut - Stig Pettersson


Det var den mest sega djävel jag sett i ansiktet - Stig Pettersson


Skall du inte blondera dig igen, Jörgen - Micke Nordström
Ja men, syrran har ju inte tid, djävla hagga - Jörgen Andersson


Här har du pajas - Jörgen Andersson
Tack älskling -  Micke Nordström


Robban gav mig en abborre i ögat under matchen - Johan Alm


Det är ni som är här som är här - Janne Ögren


Det finns riktig bastu, med ris - Kari Lukkonen
Finns det ingen potatis? - Magnus Pehrsson


Med E-mail och hemsidor skall vi snart ha det papperslösa samhället - Kari Lukkonen
Hur skall man då göra när man skall gå på toaletten? - Klas Pettersson


Hur mycket kostar det att elda upp min bil? - Henrik Ouchterlony


Lika bra att åka hem och dränka sig på lunchen - Micke Nordström


Att jag inte tänkte på det från början jag min djävla aphjärna - Micke Nordström


Cissi har fått ena tutten inskjuten - Pernilla Forsell


Vad får en smurf för färg i ansiktet om man stryper den? - Tobbe Bylund


Hon hade gjort en teknikbana där hon lagt ut frisbeeracketar som hon dribblade runt - Magnus Wilén


Det där var väl en obscen korv - Camilla Magnusson


Hon bröt en fot i benet - Thomas Pettersson


Jag skulle inte kunna tackla sönder dig Jessica, till exempel - Eva Rönn


Fyll dina brallor med Bread Spread - Eva Rönn


Jag hörde det där, jag skall yxmörda honom - Henrik Ouchterlony


Jag har övat på introt själv hemma i lägenheten - Jenny Magnusson


Fan, jag blöder näsblod överallt - Björn Brodin
Nej, bara i näsan väl... - Per Nordström


Så ska vi ha lite snygga flickor som delar ut priser - Stig Pettersson
Jag får väl ordna nån från damlaget - Per Nordström
Ja, det finns väl alltid - Stig Pettersson
Men Siv då? - Per Nordström
Frugan? Äääh, hon får gå under läktaren och samla tomglas - Stig Pettersson


Behöver ni en back ? Jag kör en fettsugning och kommer direkt - Micke Nordström


Jag har inte bestämt mig om jag skall ändra mig än - Tom Wester


Är han snygg? - Pernilla Forsell
Nej, han ser ut som han har blivit påkörd - Eva Rönn


Har du ett annat lands Sverigetröja på dig? - Maria Österberg


Tänk och heta Ganfjärt - Henrik Ouchterlony


Hallå, har du någon biljard - Henrik Ouchterlony


Den här matchen vill jag faktiskt inte bli kallad Mutta - Maria Österberg


Har du en badring mellan benen - Maria Österberg


Vi kan höras per telefon - Per Nordström
Skall ni ha en telefonkatalog, eller jag menar en konferens - Jenny Larsson


En torrmansdräkt - Henrik Ouchterlony


Vi sover hos Pärlan så är vi samlade på alla ställen - Maria Wiklund


Zombie är väl ett djur ? - Maria Österberg


Kastrullen, kom hit - Jenny Magnusson
Nej - Camilla Granelid
Jo, men snälla - Jenny Magnusson
Du är svart, det är inget att göra åt det - Camilla Granelid


Jag var tvungen att känna efter så att råttan var kvar - Pernilla Forsell


Den här veckan skulle behöva ha 74 dagar - Micke Nordström


Jag skulle tappa bort mig själv om jag inte satt ihop - Micke Nordström


Svenska gambollförbundet - Eva Rönn


Tänk dig intravenöst kaffe - Henrik Ouchterlony


Skitbakis, doppa huvudet i ett bensinfat med kaffe och dra tre djupa andetag, sedan är det klart - Henrik Ouchterlony


Man behöver vädra hela ansiktet - Henrik Ouchterlony


Det skulle man kunna göra med bakbundna ögon - Fredrik Söderström


Äta aphjärna, då kan man ju lika gärna äta arsel - Lena Birath


Säg en tecknad figur på Ö - Olle Holmgren
Ötta - Ingela Söderlind


Håll i tummarna nu Olle - Eva Rönn


Nu sitter jag för långt fram, och egentligen för långt bak också - Eva Rönn


Har du haft sista april i halsen? - Thomas Pettersson


Ja, jag hörde! Har du käkat studsbollar? - Henrik Ouchterlony


Vi festade inte, vi drack bara en massa öl - Åsa Hansen


Han ser ut som en liten snopp med öron - Åsa Hansen


Vi bodde på något sjaskigt hotell, en gris hade sprungit ut - Stig Pettersson


Vad fan sjunger jag för låt då? Det var nog tamejfan det sämsta jag hört - Stig Pettersson


Här sjunger man när man borde gråta - Stig Pettersson


Alla är hjärndöda, skicka dem till Uppsala allihop - Stig Pettersson


Det är lika bra att ta huren vid tjornen - Fredrik Söderström


”I morgon är en annan dag” - Per Nordström
Ja, det får vi hoppas, så att det inte är samma jävla dag igen - Stig Pettersson


Jag har glömt halva arselet - Jonas Carpenhammar


Jävla gamar - Micke Larsson


Nu börjar han bryta med ett sax - Urban Jansson


Hon ser ut som en jäkla spackelpudel - Glenn Lingman


Använd skydd, för jag vill inte ha en massa små-Urban springande här också - Micke Larsson


Always Urban - Micke Larsson


Det är bullfest varje dag - Patrik Schavon


När jag vaknade trodde jag att jag hade hjärnblödning. Jag kände mig som en överkörd persika. Med kärna i - Stig Pettersson


Vad fan, är det bara två ynkliga gurkskivor på mackorna. Dom åker ju av om det blir drag - Stig Pettersson


Jag tror jag skall stelkrampsoperera mina händer - Matti Sandelin


Jag skall till en kompis som firar att han fyller 20 igen - Fredrik Söderström


Titta här då, ett häftstift i tofflan! Jag slänger det så någon annan djävel får trampa in det - Stig Pettersson


Har han spelat fotboll också? - Per Nordström
Ja, han stod där i sin Domusfrisyr i ett Slättamål och försökte - Henrik Ouchterlony


Du har en ögonbrynsfrans - Tom Nordström


Lyssna här ska du få se - Lena Birath


Hej, jag heter Örjan och odlar fisk och spelar biljard, det är jag - Örjan Johansson


Man ska inte spotta en öppen ko i munnen - Fredrik Söderström


Bingsjö stelkrampsspruta - Lena Birath


Marit Paulsen är så ful så om man begraver henne kryper maskarna upp - Stig Pettersson


Om man nickade den bollen så skulle huvudet bli nertryckt på axlarna... Det är det ju i alla fall i och för sig - Stig Pettersson


Du har väl aldrig sett en levande kyckling, en flådd - Lena Birath


Vad fan sitter jag och håller i då? (stående) - Peter Lindkvist


Han studsade som en lärka - Mattias Forsberg


Jag åt potatis och drack snips - Henrik Ouchterlony


Du måste sluta dricka cigg - Henrik Ouchterlony


Jag struntrar i det - Jenny Eklund


Jag har kött, jag skall göra en marinyad - Henrik Ouchterlony


Jag ville ha löneförhållning - Jenny Larsson


Jag hittade ett djur i byxan - Jenny Larsson


Jag uttryckte ett uttryck - Mattias Forsberg


It was a deeple from my hjärta - Gunnar Mas


Läkarna nu för tiden, det är som att kasta tärning - Stig Pettersson


Det passar som handsken i vattnet - Janne Lundeberg


Vi ska inte prata mat på lunchen - Janne Lundeberg


Det är så varmt, jag måste gå och köpa en dräsk - Per Nordström


Oj, en lista med pistor och pazzor - Per Nordström


Dalarnas IBF - Per Nordström
Är det Per? - Tommy Jernberg
Ja - Per Nordström
Jag kände inte igen dig, har du tagit en bedövningsspruta? - Tommy Jernberg


Man är sämst, idag har man varit en Drutten - Micke Nordström


Var surfade du bollen nånstans? - Helena Nordström


Hur är läget? - Per Nordström
Ja, man skulle behöva dela sig på mitten, så kunde en del gå åt höger och en åt vänster - Kent Tegelberg


Du ser väldigt konserverad ut, Ann-Sofie - Helena Nordström


Det är trevligt med en bokhylla med möbler i - Björn Tilander


Jag var på Gröna Lund och drack en miljard öl - Ronny Karlsson


Jag skulle vilja ha sex och sova samtidigt, ja allt roligt på en gång - Andreas Sandmark


Fryser du? - Henrik Ouchterlony
Ja... Göran Ekskog
Vill du låna tröjan? - Henrik Ouchterlony
Nej, jag klär på mig när jag kommer hem - Göran Ekskog


Det var på Skansens Kolmård - Per Nordström


Det blir femkamp den trettiosista - Helena Nordström


Jag skall dränka mig innan jag går hem - Ann-Sofie Morén
Jag skall dränka mig nu så att jag hinner torka - Ann-Sofie Morén


Hej, kan jag vill ha Ballerinakakor - Therése Westman


Den här boken är bra - Per Nordström
Är den sevärd, alltså? - Lena Birath


Det gick tre på en kvadrathalvmeter - Henrik Ouchterlony


Olyckan, det är jag det - Henrik Ouchterlony


Undrar var allt gräs kommer ifrån ? - Björn Tilander



Han halkade och slog golvet i marken - Margareta Tilander



*****


Sa jag verkligen så?
/Nordström/

Inga kommentarer: