onsdag 2 december 2009

Egentligen borde jag sova nu

Men det gör jag så klart inte. Trots att klockan snart är 01:00. Är man nattuggla så är man.

Funderar lite på det stora rånet i Stockholm...


Och på seriemördare...


Skulle vara gott med Butterkaka...
p

När det är halt är det lätt hänt att det blir en singelolycka...



Och nu är det december och då står julen för dörren...


Jag kan ju inte låta bli.
p
Förlåt.
p
*****
p
Mycket glädjande så har hela tre lag från Dalarna gått vidare till slutspelet (inofficiella SM för 13-14-15-åringar) i Newbody Cup som går i Falun 5-6 mars. Nu kommer det att bli extra roligt när det finns så mycket lokalintresse i tävlingen också.
p
IBF Falun Ungdom P15, IBF Falun Ungdom F15 och KAIS Mora F14 är de tre lag som lyckats så bra.
p
Grattis och lycka till!
p
*****
p
Vad kan man säga om Zlatan?
p
Finns liksom inget kvar att säga. Han har inga nerver. Han har iskyla. Han har en teknik som få haft. Han är stark. Och han utstrålar en sån otrolig glädje. Hans leende igår skulle kunna smälta nån av polerna.
p
Och ändå finns det fortfarande dom som grymtar och tycker han får för mycket utrymme, och att han inte är så bra och ska bevisa en massa. Och som sprider en massa rykten och tycker en massa.
p
Han är inte bara bra. Han är inte bara mycket bra. Han är just nu, outstanding. Han gör bara klassmål. Han slår geniala passningar. Han skapar så mycket yta för dom andra.
p
Han har ta mig fan ingenting mer att bevisa.
p
*****
p
Slog på TV:n i går (läs måndag) och tittade på Tyresö - Täby i SSL. Tyckte jag kände igen en av spelarna i Tyresö så jag gick ut på SIBF och tittade på laguppställningarna. Och minsann, var det inte Ola Jonsson som spelade back. Ola som jag både spelat mot och dömt många gånger.
p
Kul att se honom. Och han var bra också.
p
*****
p
I morgon: Kvartssamtal på högstadiet.
På torsdag: Dropin-fika på fritids.
På fredag: Innebandyträning med Flickor -03.
p
*****
p
Nattens låt: Now i know what made Otis Blue - Paul Young
p
*****
p
Catch the Moon
/Nordström/

Inga kommentarer: