torsdag 25 februari 2010

En och annan match har det blivit...

Har räknat efter lite noggrannare nu hur många dömningar jag har gjort genom åren. Om jag räknat rätt så ligger jag i dagsläget på 2635.

En ganska ansenlig mängd faktiskt.

Vad jag då och då glömmer av är ju att jag spelat och coachat också.

Som spelare blev det en hel del matcher i karriären (1985-2001 som aktiv plus en del veteran- och motionsmatcher efter detta). Det har jag också hyfsat koll på.

Falu IBK A-lag: 269
Falu IBK U-lag: 21
Slätta IBK A-lag: 144
Slätta IBK U-lag: (ca) 5
Envikens IF A-lag: (ca) 50
IBF Falun A-lag: 3
BIK Lugnet A-lag: 1
Falu IBK Veteranlag: 13
IBF Falun Veteranlag: 6
Dalarnas IBF Domarlag: 7
Idrottsarrangörens motionslag: (ca) 15

Summa summarum cirka 534 matcher.

Däremot, hur många matcher jag coachat, har jag faktiskt dålig koll på. Hm. Inte likt mig. Får försöka uppskatta. Och jag har inte räknat de matcher då jag varit spelande tränare.

Allt är cirka och säkerligen i underkant.

Falu IBK A-lag: 5
Falu IBK U-lag: 60
Falu IBK J-lag: 60
Falu IBK D-lag 30
Slätta IBK A-lag: 30
Slätta IBK U-lag: 5
IBF Falun A-lag: 50
IBF Falun D-lag: 60
Envikens IF A-lag: 100
IBF Falun Ungdom A-lag: 30
Svärdsjö IF D-lag: 60
IBF Falun P12/P14: 20

Totalt cirka 510 matcher. Men det är säkerligen fler.

Lägger man ihop dömningar, spelade matcher och coachningar så blir det ungefär...

3678 matcher.

Lägg därtill de matcher som jag varit domarobservatör, speaker, suttit i sekretariat, varit tävlingsledare eller bara varit publik så är det säkerligen snarare över 5000 matcher än under.

Det är många timmar det i innebandyns tjänst det.

Men det har till 95% varit positivt. Innebandyn har gett mig oerhört mycket.

Framgång.

Glädje.

Personlig utveckling.

Och framför allt många bra vänner.

Vad är det vi brukar säga:

Innebandy är mer än en sport, det är en livsstil.

För mig har det varit det.

*****

En makalös stafett av de svenska skidherrarna igår (läs onsdag). Så taktiskt, så rätt, så vackert och till slut så överlägset.

Och så kul att curlingdamerna tog en finalplats, precis som i Turin 2006. Då blev det guld. Få se om dom kan upprepa detta.

Och Charlotte Kalla var omänsklig på damernas stafett.

Ishockeyn? Herrarna fiasko, damerna har blivit riktigt dåliga.

Nu ser vi fram emot femmilen på söndag. Vinnare: Johan Olsson. Trust me.

*****

Apropå curling:

Vi har ju varianten där man skall sjunga samtidigt:

Körling.

*****

Nu när Tre Kronor åkte ut är ju liksom hockeyturneringen slut.

Då får man i stället granska spelartrupperna lite och se vad man kan hitta.

Vem gillar bara tjejer? Mark Streit

Förlorar inte - Martin Seger

Går inte minus - Martin Plüss

Läser flest böcker - Roman Wick

Är inte nervös - Mats Trygg

Längst fram - Lars Erik Spets

Föll innan finalen - Alexander Semin

Inte vårat - Martin Erat

Reser en del - John Tripp

Tjeck i fel land - Roman Polak

Bra att ha i Gameboy - Stefan Liv

Gör som man säger - Toni Lydman

Hostar mest - Uwe Krupp

Djävligast - Miroslav Satan

Varför åkte han i fängelse? Eric Staal

Roligast:

Vem är den bästa backen?

Tjeckiens Jan Hejda.

*****

Baland har gjort comeback! Men Gittan ska sluta. Tråkigt.

*****

Nu har både prinsessan Ella och Lill-Fille blivit sjuka. Så i morgon blir det vård av barn.

*****

Kvällens låt: When the children cry - White Lion

*****

Det är inte droppen som urholkar stenen utan antalet droppar
/Nordström/

Inga kommentarer: