måndag 12 april 2010

En extra chans, fullt upp i hemmet och en lite annorlunda Niketröja

Ryktet går att att Västerås IB kanske ska dra sig ur SSL på grund av spelarbrist. Det vore såklart oerhört tråkigt. Västmanland behöver ett lag i högsta serien.

Men, som man brukar säga: den enes död, den andres bröd. Det kan ju betyda att KAIS Mora IF skulle få en extrachans. Vilket vore oerhört kul för dom.

Nåja. Den som lever får se.

*

Och femte och avgörande matcher blir det i semifinalserierna mellan IKSU - Endre och Täby - AIK.

Spännande.

*****

För två veckor sedan låg ju jag isolerad på nedervåningen i magsjuka. Då var det bara jag.

Nu är det full rulle igen.

Lill-Fille i fredags. Idag (söndag) prinsessan Ella från lunch och till nu (typ 00:45), Emil från klockan 21 och Helena från klockan 22.

En i soffan i vardagsrummet, en på madrass i vårt sovrum och en i vår säng.

Hinkar över allt.

Härligt.

Springer skytteltrafik runt i huset från rummen till toaletten via soptunnan och ned till tvättmaskinen. Tvättar och handspritar. Tror att jag har kört sex eller sju tvättmaskiner redan.

Hoppas jag klarar mig så länge så att frugan hinner piggna till.

Blir nog att jobba hemifrån i morgon, oavsett.

*****

Fotboll?

Barca vann El Clasico ganska komfortabelt.

*

Änglarna tafflade sig igen, 1-1 hemma mot BP var inte bra.

(Att tappa poäng mot BP är inte OK. Då får man SHELL.)

*

'Pool spelade nog bort sin CL-plats definitivt efter 0-0 mot Fulham.

*

Inte så kul att vara Ängla- eller 'Poolsupporter just nu...

*

Men på tisdag gör min polare Gerhard "Gurra" Andersson comeback i kassen i Superettan med sitt IK Brage. GIF Sundsvall borta, hyfsat svår förstamatch...

Go Gurra!

*****

Höll som vanligt på och pysslade och städade lite i huset idag.

Hittade en gammal kultig T-shirt från 90-talet.


Rätt rolig faktiskt.

Jag och Basket-Magnus (Ljung), en av mina gamla härliga kompisar, köpte varsin en gång på en FFF.

Alltså Falu Folk Musik Festival.

På den tiden när det verkligen var en festival och en fest för folket.

*****

Nu är det nog dags för lite omhändertagande igen...

*****

Kvällens låt: Give a helpin' hand - Swedish Metal Aid

*****

Tänk på vad du säger, så du inte säger vad du tänker
/Nordström/

Inga kommentarer: