tisdag 27 april 2010

Födelsedagar x 2

Idag fyller Mats Andrèason 50 år.

Eller Idrottsarrangören som han nästan är mera känd som nu *ler*.

Stort Grattis!

Mats och jag som kamperat ihop i många turneringar.

Även om vi tyckt lite olika ibland om en del saker, så har vi åstadkommit rätt så mycket tillsammans. Och gjort det bra. Och haft väldigt, väldigt roligt.

Viking Line Cup, Jolly Cup, Gorby's Cup, Bandygalan och Stockholm Winter Games är de evenemang jag arbetat på åt Mats.

Har också haft äran att få vara med som spelare i hans vinnande lag i Motionsklassen i Viking Line Cup, både i Herrklassen och Mixedklassen. Kult.

Det var i en av de turneringarna som jag fick spela med Valerij Gratjev, då en av världens bästa bandyspelare. Han var rätt hyfsad i innebandy också...

Har även spelat med legenden Maria "Pottan" Poutamo, BS-killarna Joakim Folkesson, Kenneth Spångberg och Mattias Andersson. Dom var också bra.

Och med Kalle Dahlin, europamästaren i orientering. Han och jag bildade ett riktigt giftigt radarpar ett år. I en match gjorde jag nio (!) mål på en 2x15-match, vilket måste vara rekord för Viking Line Cup. Och ändå vann jag inte poängligan. Den vann Kalle...

*****

- Var har du varit?

- McDonalds.

- Varför kniper du ihop ögonen?

- Jag har ätit kisburgare.

Riktigt dålig, jag vet.

*****

En annan som precis fyllt år (i söndags) är världens bästa brorsa, nämligen min, Håkan.

Stort grattis till honom också!

Vi har också haft oerhört mycket roligt tillsammans, och dessutom dömde vi ihop under många säsonger. Under två av dessa var vi ju topprankade, så det smäller ju ganska högt.

Jag är ju part i målet, men jag anser ändå att han är den bäste domaren vi haft i det här landet. Och jag vet att många håller med mig.

*****

Det är sällan jag droppar roliga historier på bloggen, är ju lite mera oneliner-typen. Men den här är faktiskt riktigt rolig:

På ett jättestort företag har fem kannibaler anställts som handläggare.

Första arbetsdagen säger chefen:

- Ni har nu fast arbete, tjänar bra och kan äta i vår matsal, så låt de andra människorna vara ifred! OK?

Kannibalerna lovar att inte röra kollegerna.

Efter fyra veckor kommer chefen igen och säger:

- Det saknas en städerska, är det någon av er som vet var det har blivit av henne?

Alla kannibalerna skakar på huvudena och svär på att de inte har med saken att göra.

När chefen har gått vänder sig en av kannibalerna om till de andra:

- Okej, vem av er miffon har käkat upp städtanten??

Den bakersta kannibalen svarar med låg röst och skuld i blicken:

- Det var jag.

- Din förbannade jävla idiot!!! De sista fyra veckorna har vi ätit enhetschefer, funktionschefer, projektledare och IT-konsulter utan att någon har märkt det - och så skulle du prompt sätta i dig städkärringen.

*****

En av de svårare bortamatcherna i Allsvenskan i fotboll:

Den mot BK Häcken.

Risk att man får många mål i baken då.

*****

Nu väntar en ourplockad tvättmaskin på sin räddare.

*****

Kvällens låt: Happy Birthday - Stevie Wonder

*****

Så länge man inte ger upp har man ingenting förlorat
/Nordström/

Inga kommentarer: