söndag 4 april 2010

Tänk om...

KAIS Mora IF:s herrar skulle ta en pinne i morgon mot Mullsjö borta.

(Nu tror jag i och för sig inte att Lillis offensiva baby-armé är ett lag som spelar för oavgjort, jag tror att man kommer att gå för vinst i full fart. Glädjande nog.)

Då spelar man i SSL nästa säsong.

Vilket vore en oerhörd sensation.

Och en spark rätt upp i det berömda på alla defensivälskare och de som hävdar att det inte går att spela offensivt om man vill komma någonstans i innebandy.

Jag hoppas, hoppas, HOPPAS, så klart att man fixar det.

*****

Var och såg på dammatchen (tillsammans med prinsessan Ella) mellan Falun och Rönnby i fredags. Falun kämpade tapper trots alla skador och annat, och hade väl lite otur. Man var i alla fall inte sämre än Rönnby. Tyvärr tror jag det blir svårt att vända på detta.

Men överraska mig gärna.

Ett par innebandylegender av lite "nyare slag" var där: Thomas Eriksson, den sympatiske förbundskapten för damernas U19-landslag samt lika sympatiske Stefan Lindgren, tränare för Surahammars herrar tillika medarbetare på Innebandymagazinet.

Kul att se dom.

*****

Var och hälsade på världens bästa mor och far idag, dvs mina föräldrar. Jag och minstingarna blev bjudna på mat och allmänt bortskämda. Dom är grymt snälla, mina päron. Har alltid varit. Alltid ställt upp vad det än gällt. Och barnen älskar dom. och vice versa.

God mat, glass, fika och annat blev det idag.

Det är svårt att hålla midjemåttet när man är där.

*****

Har nog aldrig läst ut en bok så fort som jag läste ut Lars Keplers Hypnotisören.

Jäklar vad bra den var.

Går lätt in på min topp 5-lista genom tiderna.

Och då har jag ändå läst ganska många böcker, närmare 500 i alla fall...

Nu måste jag nog inhandla lite nytt.

CDON.com, here i come!

*****

Plockade fram min gamla samling med kassettband från 80-talet (och något år i början på 90-talet).

Den är rätt imponerande faktiskt.

246 band.

De flesta var av märket Maxell, men även en hel del TDK.

Där namn på artist och LP (om det inte var ett blandband förstås, vilket en hel del är) står skrivet på skrivmaskin eller dator och sen utklippt och inpusslat på sidan.

På baksidan finns låtarna, även dessa skrivna på skrivmaskin eller dator.

Och på varje band sitter, såklart, en liten etikett. Som jag passade in i skrivmaskinen.

Vilken galning man var.

Många timmar nedlagda där.

Med hjärta, noggrannhet, och framför allt, glädje.

Ska spela några i morgon och återuppleva lite nostalgi.

Kan knappt lägga band på mig.

*****

Snart har jag städat/sorterat/organiserat klart Leksaksparadiset.

Leksaksparadiset är en lite större garderob på nedervåningen.

Där finns mina gamla, samt alla barnens gamla leksaker.

Noggrant sorterade i blåa backar med etiketter på.

Vad trodde ni?

Plus gamla VHS-barnfilmer, sällskapsspel, Lego och en del annat.

En riktig nostalgisamling det också.

*****

Har en hel del att skriva om i bloggen faktiskt, men det är lite rörigt just nu med både det ena och det andra. Men tålamod, det kommer!

*****

Och nu?

Gissa. En tvätt som ska hängas så klart.

*****

Kvällens låt: Broken Wings - Mr Mister

*****

Det enda i livet som man ångrar är de chanser man inte tog
/Nordström/

Inga kommentarer: