torsdag 6 maj 2010

Legender en masse (i flertal alltså)

Var upp på FK Arena och dömde idag.

De årliga matcherna mellan innebandygymnasierna i distriktet, Lugnetgymnasiet (Falun) och St Mikaelsskolan (Mora).

Tre matcher blev det, två killmatcher och en tjejmatch. St Mikaelsskolan vann alla tre. Två lite sega matcher, följd av en ganska så het match. som vi faktiskt bröt (!) när det var 12 sekunder kvar. Mest en säkerhetsgrej då några inte ville spela på slutet utan bara förstöra. Då fick det vara.

Tillbaka till legenderna.

I St Mikaelsskolans bås på tjejmatchen stod Conny "Voltarenmannen" Törehed. I St Mikaelsskolans bås på killmatcherna stod Peter "Lillis" Wallin. I Lugnetskolans bås stod Camilla "Kastrullen" Granelid. På läktaren satt Lena "Biran" Birath. Och så dömde jag med broder Håkan. Som jag dammat av just för detta.

Alla människor som gjort oerhört mycket för innebandyn och gjort den till vad den är idag.

Roligt.

*****

Och nästa vecka (torsdag till söndag) är det Viking Line Cup. Jag ska bara döma, inte göra någonting annat. Skönt. Tyvärr kan jag ju inte döma med min vanliga kollega, världens bästa Hubbe, eftersom han numera har mitt jobb som tävlingsledare/domaransvarig/allt-i-allo på Mats Andrèasons cuper.

(Apropå Mats: jag tror inte många förstår hur mycket pengar han drar in till Falu Kommun. Det är mycket, kan jag säga. Det skall han ha all cred för.)

Men det blir kul ändå. Jag ska döma med Conny "Voltarenmannen" Törehed, Anders "Cazzi" Karlsson och Nihada "Nidde" Cenanovic. Dom går inte av för hackor heller. Dom ska dessutom alla tre bo hos oss. Varsitt rum till och med på nedervåningen då de stora barnen inte är hemma.

*****

Har nyligen läst ut Mons Kallentofts Midvinterblod. Och då var helt plötsligt alla olästa böcker slut. Så det blev en liten vända ut på CDON.com.

Tre sekunder - Roslund/Hellström
Sommardöden - Mons Kallentoft
Rött stoft - Ann Cleeves

Plus biografierna Slash och The Dirt.

Då har jag lite att läsa i några veckor igen då.

*****

Lite Facebookhumor:

"Jaha, 0-1. Nåja, det har ju hängt ett mål i luften länge nu"

Filkörning.

*****
p
Nu är det lite roligare att vara IFK:are igen.
p
4-0 på ett som ett korthus ihopfallande AIK.
p
Passar därför bra med en liten gåta:
p

Kunde inte låta bli.

*****

Nu ska Nordström sova.

*****

Kvällens låt: Alive and Kicking - Simple Minds

*****

Så länge man har roligt är ingen tid bortkastad
/Nordström/

1 kommentar:

Gyrot sa...

Du kommer att gilla Tre sekunder.