måndag 31 maj 2010

Två dagars lyckorus

Det finns människor.

Sen finns det bra människor.

Sen finns det underbara bra människor.

Och så finns det Falu IBK:are.



Tack

Peter "Linken" Lindqvist
Tom Wester
Patrik "Idof" Idofsson
Lars-Erik "Larsa" Håkansson
Mikael "Hille" Hilleskär
Torsten "Totte" Andersson
Håkan (bror) Nordström
Micke "Carllarsson" Larsson
Johan "Jottis" Hedberg
Ove "Hahn" Larsson
Lars "Dalle" Dahlin
Patrik "Bäcken" Bäck
Claes Ottevall
Christer "Chrille" Sundin
Thomas "Kemahl" Sundin
Peter "The Big Kahuna" Bergestål
Patrik "Wallan" Wallin
Anders Svensson
Mats "Polo" Johansson
Bo "Bosse" Hedenskog
Staffan Kyhle
Per "Porre"Fagerström
Patrik "Tjärna" Engvall
Anders "Liss" Lissdaniels
Lennart "Lelle" Mehtelä
Mikael "Hägring" Häger
Toni Bäck
Anna "Tele" Teledahl
Jessica "Tate" Hedberg
Annelie Gustavsson
Marie "Marre" McKee (fd Ädel)
Camilla "Milla" Dofs
Monica "Monkan" Malm (fd Blom)
Jenny "Clarra" Clarhäll
Emma "Matsdotter" Bauer
Mia Bergström

Linda Ottevall
Jakob "Jake" Kruse
Martin Kruse
Mikael "MC" Karlsson
Patrik "Grundte" Grundtman
Thomas "Guth" Moretti (fd Andersson)

Johan Heed
Stefan Bergström
Anders "Ögonbrynet" Myszak
Anders Olsson
och
Olle "Fot" Sundström
Lars "Tigern" Tigerström
(och hoppas jag inte glömt någon)

För att ni var med och gjorde 25-årsjubileumet till exakt vad det står i rubriken.

Två dagars lyckorus.

För det var det verkligen.

p
Och tack min underbara fru för att du gjorde det möjligt för mig att arrangera jubileumet!

p

*

Man brukar ju prata om att det kan vara så bra stämning och lagkänsla i ett lag/en förening.

Men i Falu IBK var det verkligen det. Oerhört bra stämning.

Dels mellan individerna i lagen, men också mellan lagen (Herr, Dam, U och Jun).

Jag har fördelen att få haft flera lag/föreningar med mycket bra stämning och lagkänsla, som till exempel Envikens IF och Slätta IBK.

Men inget slår Falu IBK när det gäller den biten.

Och det är så märkligt. Fast det var länge sen man träffade en del, till och med fem år, så efter fem minuter var allt som vanligt. Som förr. Som om det var igår man träffades.

Så naturligt. Så många underbara minnen väcks till liv.

Eller som någon sa: Man blir så glad bara av att se alla.

*

Och jag är oerhört lycklig över den tacksamhet mina "extrasöner" som jag tränade under fem säsonger, gamla junislaget (de berömda 74-75:orna) visade mig genom att rada upp sig och tacka för att jag fostrat dom och visat dom vad som var rätt och fel (eller som dom sa, vi fattade det kanske inte riktigt då, men nu gör vi det). Med tal, några anekdoter och en fin flaska champagne visade dom sin uppskattning.

*

Som ni förstått så var det mycket roligt. Kommer mera i de närmaste inläggen.

*****

Nu ska jag läsa Expressen och äta ostbågar.

*****

Kvällens låt: That's what friends are for - Wonder, Knight, Warwick & John

*****

Det var kanske inte bättre förr, men definitivt mycket roligare
/Nordström/

Inga kommentarer: