onsdag 22 augusti 2012

Att skiljas är att dö en smula


Att skiljas är att dö en smula.

Är ett gammalt ordspråk.

Efter fem år, 714 inlägg och några hundra tusen besök är det nu slut.

*

Och vad passar bättre än att sluta idag?

Inget.

Jag började den 22 augusti (2007) och slutar den 22 augusti (2012).

Jag säger inte att jag inte kommer tillbaka i någon form.

Kan tänkas att jag startar en ny blogg senare i höst, men då kommer den inte att vara innebandyrelaterad.

Då blir det antingen en om livet i allmänhet, eller en 80-talsblogg (otippat va?).

Jag lovar att på något sätt promota den i så fall, att jag finns.

Men Nordström Bloggar är i och med detta inlägg definitivt över.

*

För att citera Karin Boye:


”Den mätta dagen, den är aldrig störst, den bästa dagen är en dag av törst”

Det är lite så det är.

Största anledningen till att jag lägger ner bloggen är att inspirationen tryter lite.

Jag tycker att jag är färdig med just detta.

Har alltid sagt att den dagen jag inte tycker det är lika roligt eller att jag skriver bara för att jag förväntas göra det, då slutar jag.

Där är vi nu.

Vill sluta medan det fortfarande är bra.

*

Jag har haft fantastiskt roligt.

Jag vill tacka alla er som följt bloggen och gillat den.

Utan er hade den inte varit någonting.

*

Och kom ihåg:

- Det är roligare om man har kul (Ingrid)

*

Och nu säger jag som Limmet

…Poff!

He’s gone.

*

Aldrig hata, bara älska
/Nordström/

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för en rolig blogg med mycket värme.

Crister Gustafsson sa...

Ja, en får tacka då, Per, för alla dina fem år fyllda med massor av härlig innebandynostalgi samt diverse andra trevliga och läsvärda ämnen på din blogg. Om inte annat har du också friskat upp mitt minne vilket aldrig är helt fel och inte minst muntrat upp den vardagliga livsvandringen. Härligt. Välkommen åter!