torsdag 16 augusti 2012

Ett inlägg bra för egot


Nu ska jag vara riktigt, riktigt osvensk.

Det kan jag nog kosta på mig när det bara är en vecka kvar av bloggens historia.

Och skryta lite.

Varför ska man inte kunna få tycka att man är bra egentligen - om man nu är det på nånting?

Och det finns belägg för det.

*

Vet inte riktigt varför jag började att blogga.

Läste några andra och blev inspirerad.

Kände att det fanns så mycket innebandykultur och innebandyhistoria att berätta.

Men också, många bloggare skriver så negativt och skäller och gnäller.

Så mitt största mål var och har varit att roa och glädja. Och berömma.

Berätta och glädja alltså.

*

Jag tror att jag har lyckats.

Under dessa snart fem års bloggande har jag endast fått höra eller läsa fyra negativa saker:

En ville inte ha med sitt namn i en blogg.

En höll inte med om en åsikt jag hade om ett domslut.

En trodde att jag bloggade på arbetstid (vilket jag inte gjorde eller har gjort: tid finns alltid angiven på inläggen).

Och så var det en fjärde...som jag inte kommer ihåg nu.

Inga allvarliga saker alltså.

*

Däremot har jag fått väldigt mycket goda och glada ord.

Vilket gör mig oerhört stolt.

För då har jag lyckats med mitt syfte.

Att berätta och glädja.

Här kommer, helt osvenskt, ett antal kommentarer jag fått.

I mail, i kommentarer på bloggen, på Facebook, i andra bloggar, i tidningar m.m.

Som gör att jag tror på att jag är bra.

Brukar ta fram dom ibland och titta på dom när man känner sig lite "down".

Då blir jag glad igen.

Så läs och dela min glädje.

*****

Mästerbloggaren Per Nordström känner sig lite…nere. In och läs hans alster. Ett proffs.


Du har berikat mitt liv med dina texter.


Tack Per…för övrigt vill jag säga att du har en jävla rolig blogg…vad får du allt ifrån…


Missa för allt i världen inte Per Nordströms serie Innebandylegender. Massor av läsvärt som i alla fall jag uppskattar.


Hej Nordström! Underbar blogg du har.


Årets roligaste blogg 2009 enligt Gyrot: Per Nordströms.


Måste bara säga att din blogg är guld. Är född 1992 men får en underbar bild i huvudet från alla historier och allt som ni gjorde i Falu IBK under 80-talet. Älskar innebandy som dig och den här bloggen förgyller min dag. Fortsätt med dina oneliners och flashbacks jag skrattar lika mycket varje gång.


Blogga på my man. Du chefar!


Tack per, du har just förgyllt min söndag då jag just läst artikeln om dig i Innebandymagazinet…härligt.. Jag blir så glad varje gång jag läser något som du är inblandad i, dels för att du är härlig som person, men även för att du sitter på så många underbara historier. Funderade efter jag läst den…undrar om inte Per kommer dyka upp i hundra höjdare snart.


Gillar du innebandy och dåliga vitsar? Då är Per Nordströms blogg något för dig, eller även om du bara gillar bra läsning är detta något för dig. Nordström ligger i klass med Engström, ett måste i dina favoriter och besök vid varje uppdatering ordineras.


Så nu till allas stora glädje så lever den. Falun näst bästa blogg (Per Nordströms är bäst) kan ju inte bara försvinna i intet.


Tjena Per! Jävligt rolig blogg du har…mycket att läsa…har suttit i 3 timmar och läst den nu ;-)


Nordström har en annorlunda innebandyblogg…mycket nostalgi…en blogg som sticker ut på sitt sätt.


Tack för trevlig läsning Kung Blogg =)


Mer Perblogg åt folket!


Gillar man inte Nordströms blogg har man dan inte hjärtat på rätta stället. Värme, humor (Så dålig så den blir rolig) och nostalgi i en skön mix. Läs och bli glad.


Per Nordström är som vanligt igång på ett härligt sätt med allehanda historier.


En grymt imponerande blogg, snacka om nostalgi.


Nykomlingen utmanar de stora namnen. Härlig blandning.


Lite av bloggarnas museum. Här får historiken stor plats och vill du veta någonting om 80- och 90-talets innebandy söker du dig hit. Härliga små anekdoter.


Lattjar och förvränger med ord och namn så det står härliga till. Kan läsa dom om och om igen och bara skratta. Handlar mycket om livet kring innebandy.


Per Nordström är en annan läsvärd bloggare.


Bra att du bloggar på. Läser alltid dem. Bra shit!


Tjena Per! Följer med stor förtjusning din blogg, keep up the good work!


Din blogg är den mest läsvärda bloggen i dagens innebandysverige enligt mig, den har humor, anekdoter och tar samtidigt upp det som händer i innebandyn just nu. Precis det man vill läsa.


Titta gärna lite då och då på hans blogg, för rätt som det är är det någon mer eller mindre dråplig händelse från förr som drabbar dig rolig läsning för en och annan, eller hur Crister Gustafsson?


Och så fick jag äntligen träffa en av mina absoluta favoritbloggare Per Nordström live. En otroligt trevlig man, men han såg inte alls ut som jag hade föreställt mig honom.


Nordström borde döpa om sin blogg till Drömmarnas fält, för det är så man känner sig när man klickar in sig där. Man är i en drömvärld, så underbar och magisk. Nordström skriver mycket om det som varit och ger innebandyn en historia som få andra någonsin varit i närheten av.


Annars älskar jag och många andra dina innebandyminnen. Du äger bloggarn *L*


Jag skulle bli grymt hedrad om du ville gästblogga hos mig, du är ju som du vet en av de bästa bloggarna i mina ögon.


Svensk innebandys bästa nostalgitripp fortsätter och vår förträfflige ciceron är den sympatiske dalmasen. Tack vare hans blogg känns det som jag var med redan på 80-talet.


Kan lite extra rekommendera Per Nordströms blogg. Han bjuder på många fantastiska innebandyskrönor. Gå in o läs!


Skön blogg med mycket anekdoter från förr.


Skriver fyndigt och underhållande.


Måste passa på att berömma dig för din mycket läsvärda blogg! Får mig alltid ett gott skratt när jag läser den!


Grabben , det jag just läste skulle jag klassa som läsvärd krönika. Det var en STOR text..typ, har allt…


Den här mannen är en gulddröm. Han besitter en kunskap och ett engagemang som är unikt i Sverige. Hans anekdoter och historier är den bästa historielektionen om innebandyns födelse du kan få. Nordström är en av de absolut bästa, och viktigaste, innebandybloggarna vi har i Sverige.


För övrigt måste jag säga att din blogg regerar. Jag har den som startsida och du förgyller mina dagar med dina historier. Rock on som Grettan säger.


Nu skriver jag ju till dig dels för att berömma dig för din underbara blogg som jag spridit i innebandyvärlden här också och det roliga är ju att alla tycker att den är otroligt kul.


Eftersom jag är på språng ut på stan kan ni läsa Nordströms blogg under tiden som jag är borta. Mycket handlar om innebandy. Den är väldigt bra och underhållande.


Måste även ge lite cred till dina historiska alster. Jag myser och gillar verkligen läsningen. Jag fastnade för din blogg för någon vecka sen och läste igenom ALLT! (det var mitt i natten och jag skulle jobba dagen efter men det var en kanonbra anledning att vara vaken)


En av de roligare bloggarna på vår IB-planet är faktiskt Per Nordström, mångårig IB-kämpe från Falun. Per är duktig på att berätta gamla anekdoter och historiska alster från sin synvinkel.


När du skriver dina berättelser, känns det som att man själv var där. Fortsätt skriva dina härliga berättelser.


Fick ett tips om en blogg. Nämligen Nordströms. Måste berömma.


Jag måste ändå skriv och berätta att jag skrattade länge när jag läste din blogg. Jag är imponerad av den variation du har i dina bloggar, riktigt riktigt roligt.


Som vanligt en skön läsning. Nordström vet vd vi vill ha och ger det till 100%. Hör bjuds det på anekdoter, självdistans och Tom Wester. Inlägget om Hälsingederbyt mellan Hudik och Björkberg var bland det bästa jag någonsin läst på en blogg.


Sluta inte att blogga vad du än gör! Till och med här nere i Mullsjö är du väldigt omtyckt av flera personer. Absolut den bästa innebandybloggen just nu. Keep it up!


Fantastiskt inlägg! Och bland mycket, mycket som är bra på din blogg är det just texter av den typen. Godis för oss läsare!

Hittade igår till Mr Innebandys blogg (Per Nordström) måste säga att den är skönt skriven. Kanske borde blivit Poet ”N2”? Bra är den i alla fall.


På andra plats har vi en nykomling, fast bara på bloggsidan. Nordström har varit med ett tag och kan innebandyn från grunden, vilket märks i hans texter. Det är roliga anekdoter från innebandyns forntid (läs om cyklopen så förstår ni) blandat med åsikter som jag kanske inte alltid håller med om men respekterar grymt.


Alla borde läsa Nordströms blogg, den är underbar i sina bästa stunder och riktigt bra i sina sämre. Det kallas hög lägstanivå det. En personlig vandring genom innebandyhistorien.


Den kanske bästa innebandybloggen just nu är Per Nordströms, blogg. Nordström lyckas nämligen med att genom små medel få oss att läsa med ett brinnande intresse. Hade han varit en skådespelare hade jag använt mitt favorituttryck ”underspelat!, det är när man genom att vara tillbakadragen och ödmjuk lyckas med arr dominera totalt och få publikens fullständiga uppmärksamhet. Så är det med hans blogg, som dessutom är ett historiskt dokument över svensk innebandy.


PS: Bloggtips – Per Nordströms blogg är en ny bekantskap av hög klass.


Hej Per! Brukar läsa din blogg så ofta jag hinner. Du är grym!


By the way 2: Spana in dalmasens blogg. Han är ”old school” vilket alltid uppskattas av en gammal dåre som jag…


Bloggar kan vara så bra. Hamnade av någon anledning på din blogg alldeles nyss och det var sköna minuter att drömma sig tillbaka…


Skön läsning för övrigt som gammal innebandyspelare…


Per, innan jag glömmer av det vill jag bara säga att din blogg har blivit en av de som jag varje dag läser med största intresse.


Tack för intressant blogg.


Perra, guld skrivet som vanligt.


F-n du är ju grym... Jag läser alltid din blogg, otroligt underhållande


Hej Per, härlig blogg. Välskriven och rolig.


Fattar inte var du hittar allt. Härlig läsning...


Alltid kul att läsa här, missar sällan dina inlägg.


Tjenare Nordström! Tänkte, för en gångs skull, lämna en kort uppmuntrande kommentar. Skitkul att läsa din blogg om innebandyns historia, och såklart extra kul att man vet vem du är och känner igen en hel del karaktärer i dina historier. Keep up the (very) good work!

*****

Nu måste jag logga ut och logga in i sängen.

*****

Kvällens låt: Lycklig, lycklig - Ulf Lundell

*****

Våga stå för det du gör - alltid
/Nordström/

Inga kommentarer: