söndag 21 juni 2009

En mosbricka tack! (man ska inte ha bråttom)

Bloggen kommer antagligen att ta en vecka ledigt, eftersom jag och Helena och fyra av barnen tidigt i morgon bitti åker till Öland för en veckas semester. Men nästa söndag ska jag den vara tillbaka!

Så länge får ni väl läsa lite gamla inlägg. Eller läsa någon annans blogg. Men det känns som att det är lite dött ute i cyber just nu.

*****

Hoppas alla hade en trevlig midsommar. Här var det regn, regn, regn och så lite mera regn.

Och så regn.

Kom att tänka på en grej. När det är midsommar och majstång som ska fixas, måste det vara bra att vara advokat.

Dom kan ju alltid begära resning.

*****

Min gamle vän och lagkompis, legenden och Falu IBK:aren Micke "Hille" Hilleskär har blivit pappa.

Stort grattis till en Lille-skär!

*****

En gång spelade vi match med Falu IBK:s U-lag i Malung. Malung är i stort sett den längsta bortamatch man kan ha i Dalarna, 15 mil, och dessutom i alla fall på vintern en klurig väg att åka. Matchen vann vi med 16-1, Men det var inte resultatet som var det roliga.

Det hände nämligen väldigt mycket roligt på den där resan.

Det mesta har jag skrivit om förut i bloggen:

Att alla i laget, inklusive målvakten, gjorde poäng i matchen. Alla utom Patrik "Idof" Idofson.

Gissa om han var nöjd med det.

Att nyss nämnda Micke "Hille" Hilleskär hela vägen upp körde klassiken att först tuta och sen låtsas vinka åt någon, när han i själva verket bara fällde ner solskyddet. Varenda en, jag lovar, varenda en, vinkade tillbaka. Till och med det gamla paret som bar på en TV.

De ställde ner den och vinkade glatt.

Att våra kompisar i damlaget, Jenny "Indijenny Jones" Jons och Monica "Monkan" Blom, just denna dag när vi lyssnade på klassiska Tracks på radion, tillsammans med sina bandkompisar gick upp på förstaplatsen på listan. Detta genom att gå förbi såna megaartister som Phil Collins och Madonna bland annat.

Stort.

Men, det kunde ha blivit så att det inte hade blivit någon match överhuvudtaget. Den ena bilen rattades nämligen av Bengt "Finger-Bengt" Pettersson. I hans bil fanns, förutom honom själv förstås, fyra utespelare till. Plus målvaktens utrustning (han satt i en annan bil).

När det var 20 minuter kvar och Bengans bil fortfarande inte kommit blev vi lite oroliga. När det var 10 minuter kvar var vi mycket oroliga. När det var fem minuter kvar var vi inställda på att det skulle bli - just inställt.

Fyra minuter före matchstart ramlade dom in och slängde på sig grejorna. Sen, tack vare snälla domare och motståndare, satte vi igång några minuter försenade. I pausen frågade jag Bengan var dom hade varit.

- Äh, jag var så hungrig och så såg jag en Sibylla och då köpte jag en korv med mos. Men det var lite lång kö.

Jodå.

Man ska inte stressa när man äter.

*****

Skulle ju skriva en liten serie i juni månad om innebandyn i Dalarna genom tiderna. Dock måste jag nog skjuta på den till juli månad. Dels för att vi ska på semester en vecka nu men dels för att serien nog inte blir så "liten". Hittade så otroligt mycket statistik, tabeller och protokoll så att jag nu har en trave som är nästan en halvmeter hög...

Men det kommer, jag lovar!

Dessutom kommer det att komma minst två till gästbloggare under juni-juli.

*****

Nu ska vi snart gå upp och åka iväg så det är väl bäst att gå och lägga sig.

*****

Kvällens låt: Street Life - Randy Crawford

*****

Bättre att ha många bollar i luften än en kula för lite
/Nordström/

Inga kommentarer: