onsdag 3 juni 2009

Gotcha!

Vilket för övrigt är titeln på en kultfilm från 1985 med Anthony Edwards (sedermera Cityakuten) och Linda Fiorentino (sedermera Men In Black).

Men också ett uttryck när nån satt dit en, när man åkt på en blåsning.

Jag åkte på en rejäl blåsning igår.

Var och handlade på Vivo och hade precis betalat och stod och plockade i varor när mobilen ringde.

- Hej, det här är Sebastian Nurmi på Innebandymagazinet.

Okej, tänkte jag. Diskussionen pågick ett tag om att dom skulle göra någon sommarserie där och att jag skulle på något sätt bidra med mina historiska innebandykunskaper.

Rätt som det är hör man ett skratt i bakgrunden. Och så:

- Tjena gubben, det här är Koppen.

Legendbloggaren Koppen (tyvärr avlagd numera), som lika gärna kunde sagt Gotcha!, hade sett till att jag åkt på en rejäl blåsning.

Mannen som skrattat i bakgrunden var ingen mindre än mannen-myten-vännen Tom Wester som var i Göteborg och gjort en blixtvisit hos Koppen.

Nåja, en blåsning får man väl bjuda. Förhoppningsvis så ses jag och KoppenToms 40-årskalas i augusti.

Men:

What goes around, comes around.

Eller hur, Koppen?

*****

Brukar ju köpa böcker på CDON.com men i brist på stabil ekonomi just nu så gick jag på stadsbiblioteket och lånade två böcker:

Bollkänsla: det bästa ur Offside

En pinne i skogen (Mats Olsson)

Blir nog härlig sommarläsning i gröngräset.

*****

Läs/titta 1:

På (i?) Bergmans blogg finns en länk till en underbar intervju med Jens Bergenström i Leksands IF angående försäsongen. Underbar dels därför att Bergenström inte har de sedvanliga stereotypa svar som alltid ges på just de frågorna, och dels därför att två hockeyspelare för en gångs skull inte sågar innebandy.

Läs 2:

Ingrid har ett roligt inlägg på sin blogg.

Allt är inte som det verkar, och det är inte lätt att bli gammal (jag vet).

Eller hur, Ingrid? *ler*

*****

Igår sprangs ett tävlingslopp, Blodomloppet.

Oerhört kul namn.

Den kinesisk/ryska varianten heter Bloddopingloppet.

*****

Märkligt att det kan strula så mycket kring en person som det gör om Micke Karlsson i Balrog. Men kan man skriva på för tre föreningar så kan väl allt hända.

*****

Och Robin Söderlings Eriksgata fortsätter. Efter att fullkomligt ha krossat Davydenko vete sjutton om han inte kommer att gå hela vägen.

Och apropå tennis, så glad jag blev att Tennisprinsarna gick i repris på SVT så jag kunde spela in den. Nu kan jag titta på min ungdoms idoler Wilander, Edberg, Järryd, Nyström och Pernfors om och om igen.

*****

Nu ska jag snart, om det inte regnar, måla lite på balkongen som är så fint ombyggd.

*****

Kvällens låt: Torch song - Marillion

*****

Hellre glimten i ögat än ett ont öga till någon
/Nordström/

1 kommentar:

Innebandy Enligt Mig sa...

Jo, det var en rolig upplevelse.


borde ha sagt till honom: Jag är snyggare än jag ser ut!