fredag 5 juni 2009

Hipp Hipp Hurrra!

Idag fyller Filip (Fille, Fjonken) tre år.

Grattis Gubben!



Dagen till ära vaknade han 05:25. Härligt. Fick två motorcyklar (vilket han älskar). Stora kalaset blir i morgon.

*****

Låg nån folder om Cykelvasan på ett bord i fikarummet. Det finns då allt. Öppet Spår, Kortvasan, Tjejvasan mm mm. Och så nu alltså Cykelvasan.

Den måste vara otroligt jobbig.

Jag menar, tänk er vad svårt det måste vara att cykla nio mil i djupsnö.

*****

Ringde Oskar "Hubbe" Adamsson häromdagen. Följande samtal utspelade sig:

- Tjena, det är Per (jag)
- Tjena (Hubbe)
- Stör jag? (jag)
- Nej då, jag är mitt i en dömning, men det är lugnt nu (Hubbe)
- Jaha, vad då för dömning? (jag)
- Det är en Paintballmatch (!) (Hubbe)

Han har många strängar på sin lyra, den gode Hubbe.

Domare i Paintball.

Då gäller det att inte vara färgad.

*****

Lovade tala om vad vännen-legenden-travälskaren Patrik "Idof" Idofson är allra bäst på.

Idof är bra på mycket: innebandy, sitt jobb, hästar (nåja), vara barnvakt, spela tennis mm mm.

Men allra bäst är han på att äta chips. Se bara nedan.




Han fullkomligt utstrålar ju glädje och självförtroende. Notera hur naturligt han håller i påsen samtidigt som han greppat en näve, redo att kasta in.
Skulle kunna få ett reklamkontrakt när som helst.

*****

Robin Söderling! Makalöst.

Först spelar han bländade tennis och leder med 2-0 i set. Sen tappar han matchen och ligger under med 4-1 i femte och avgörande set. Och vänder igen och vinner.

Kommer att bli en svensk tennisklassiker.

I promise you.

*****

Nu ska jag bränna några skivor. Best of Ratata, volym 1 och 2. Musikaliskt och ljudmässigt det mest perfekta svensk musik fått fram. Och texterna är oerhört starka. Hoppas bara för Mauro Scoccos egen skull att han inte genomlidit allt han sjunger om. Perfekt deppmusik, även om låtarna är bra ändå också.

Minns när jag och Tom Wester åkte runt i hans klassiska bruna Ford (Gotte, som den hette efter Toms farfar Gottfrid, med svart vinyltak och med AIK- och Coca Coladekal) varje kväll en vecka i sträck på Faluns gator och deppade över varsin samtidigt förlorad flickvän.

Alltid till tonerna av Ratata.

*****

Kvällens låt: I dina ögon - Ratata

*****

Det är skillnad på att skratta och känna verklig glädje
/Nordström/

Inga kommentarer: