torsdag 11 juni 2009

Sommargästbloggare 1: Koppen

Har lyckats kroka tre (hittills) av mina favvobloggare till att göra ett litet gästspel här på bloggen. Känner mig oerhört glad och hedrad över detta.

Först ut är Mikael "Koppen" Lindqvist. Örebroare i exil i Göteborg. En go gubbe som varit med länge i gamet (har SM-guld) och dessutom även han god vän med Tom Wester. En stor merit bara det.

Vilka dom andra två är? Den som läser får se...

Koppens egen blogg var fylld av humor och ironi såväl som känslor och åsikter. Lägg till en oerhörd kunskap om sporten innebandy så var succén given.

Tyvärr bloggar han ju inte längre, men här får ni en liten tillfällig (?) comeback.

Håll till godo!

*****

Prata aldrig med en bloggare

.....Då är man tillbaka i några minuter. Bloggarnas Historialärare messade mig och undrade om jag ville skriva ner några ord. Mitt svar blev självklart Ja.

Innebandy Bloggar ja. Vilket fenomen. För två år sedan så började jag att som jag tänkte skriva av mig lite. Vi var ett fåtal dårar som nästan dagligen skrev om Innebandy. Med morgonkoppen i handen så satte jag mig alltid vid datorn och surfade runt i träsket. Idag är träsket större än avhoppen brukar bli när Kent Göransson presenterar en landslagstrupp. Jag lider med Kent. Måste vara jobbigt. Nordström pratar ofta om Innebandyhistoria. Nu kanske jag låter gammal. Men det var faktiskt bättre förr. Ingen, då menar jag ingen skulle få för sig att tacka nej till Blågult.

Träsket då. Jo nu finns det sååå många som vill tycka till om saker och ting. Vilket väl är roligt. Man får helt enkelt skaffa sig sina egna favoriter. För visst är det omöjligt att läsa allt som skrivs. Mina favoriter är riktigt bra. Sen finns det några skvallersidor, samt några ryktessidor. Läste igår att jag var klar för en SSL klubb. O fan tänkte jag. Undrar om killen vet vad jag gör om två år?

En blogg kan verkligen beröra. Ni skulle bara veta hur många konstiga mail jag har fått. Eller för inte tala om alla telefonsamtal. En del människor har till och med slutat prata med mig, för att dom var rädda att jag skulle skriva nåt. En tränare i SSL (som jag har känt i en massa år) gick förbi mig och en kille (som brukar stå i tv under matcherna) när vi hade barhäng, och fräste. "Prata aldrig med en bloggare". Det var nog den enda gången som jag blev lite sne. För han menade det verkligen.

Alla har rätt att tycka. Skvallra har aldrig varit min grej.

En snubbe som är högt uppsatt i ett förbund sa till mig. Innebandybloggarna är döden för Innebandyn. Jaså, svarade jag. Samt garvade så att sankte Per uppe på molnen måste ha hört det.

Man har haft många sköna diskussioner.

Men aldrig vad jag vet skrivit ner dom. Om vi har pratat om känsliga saker.

Varför slutade jag då?

Jo för att jag kände att det var dags att gå vidare. Sen är det ju inte så roligt att bli kallad "Den bittre jäveln". Eller det kanske det är. Beror på vem som säger det till mig. Men jag erkänner. Jag kan ibland sakna det.

Vem vet. Kanske startar upp en sida igen. Men då kan jag ju inte vara SSL tränare!!!!!!!!

Precis som bloggandet så hade jag tänkt att lägga ner Innebandyn i år. Men igår så hände något roligt. Jag höll två Innebandylektioner för ett Innebandygymnasium. Och kan ni tänka Er. Suget kom tillbaka. Så inatt kunde jag inte sova. Tänkte hårdare och snabbare är professor Baltazar. Jag sa till mig själv. Går det att sluta med denna underbara sport?

Bloggstilar. Jag gillar dom olika stilarna. Alla har/hade sin stil. Om jag är tvungen att utse den bäste genom tiderna så säger jag Limmet. Där fanns det alltid lite allvar samt ironi.

Så, detta får var allt för denna gången.

Ha nu en underbar Sommar. Sola bada och glassa. Det ska i alla fall jag göra.

Mikael "Koppen" Lindqvist

*****

Tack Koppen för ditt gästspel.

I'm honored.

*****

Kvällens låt: 800 grader - Tom Wester

*****

Hellre en Kopp på festen än tio i disken
/Nordström/

Inga kommentarer: