söndag 21 november 2010

En krigares hjärta - eller en hyllning till Ciya Hajo


Men först:

- Hur var tiden i fängelset?

- Ääh, ganska långrandig...


*****

Zlatan!

'Pool!

Och att Johan Elmander är i ledning i skytteligan i Premier League är ju superkul men känns...märkligt.

*****

IBF Faluns herrar vann daladerbyt i SSL mot KAIS Mora. Skönt inför uppehållet. Men Mora verkar ha stått upp bra.

Men bara att det är ett daladerby i SSL är oerhört stort.

*

Falun har många tekniker och matchvinnare.

Men överlägset bäst just nu är en spelare som kanske är en liten "doldis".

Ciya Hajo.

En kille med en enorm vinnarskalle och som alltid ger minst 110 %, både offensivt och defensivt.

Det kan inte vara roligt att vara back och bli stressad av Ciya.

Och han är mycket duktig som spelare också och gör en hel del (viktiga) poäng. Har tagit ett stort kliv framåt i år.

Mycket hjärta i den killen.

Och det blir inte sämre av att han är prinsessans Ellas favorit heller.

Beundrarinnan.


Idolen.


Hajen, som han också kallas, är alltså en riktig fena på innebandy.

Förlåt, kan ju inte låta bli.

*****

Jag och Världens Bästa Hubbe var i Leksand och dömde idag. Jag tror att jag är alldeles för snäll nu för tiden när jag dömer.

Men jag vet inte.

Det kanske är bra.

Det kanske är förfärligt?

Jag får liksom ingen ordning på min dömning.

Det du Koppen, det är inte var dag man får in en Winnerbäck-låt i ett inlägg!

*****

Frugan bakar som en galning just nu. Det är lussebullar och korintkakor och strass och en massa annat. I fredags gjorde hon en fantastisk Tacopaj. Och i går kväll egna schnitzlar.

Jag och barnen är lyckligt lottade.

På många sätt.

*****

Kommande vecka blir en liten helvetesvecka tidsmässigt: tisdag styrelsemöte på jobbet, onsdag föreningsträff i Ludvika, torsdag föreningsträff i Insjön, fredag dömning på Dragplåstret (drogfri turnering för alla högstadieskolor i Falun), lördag "vanlig" dömning i serien plus att frugan ska ha lite bjudning för sina gamla arbetskamrater och, slutligen, söndag tävlingskongress i Stockholm.

Men det är väldigt roligt också.

*****

Dagens Ryttarn:

"När du ler stannar hela världen upp o undrar - vad fan flinar den där dåren åt?"

*****

Nu är det dags att smaka lite av frugans skapelser tror jag.

*****

Kvällens låt: Jackie - Blue Zone

*****

Att gå vilse är ett sätt att lära sig hitta
/Nordström/

Inga kommentarer: