torsdag 23 augusti 2007

Blir det straff om man har dålig andedräkt?

Såg återigen bilderna från matchen Liverpool - Chelsea. Jag är visserligen, liksom "Limmet" en väldigt urröd (sen tygblöjans era) Poolfan (vilket kan göra mig en aning inte-så-objektiv), men: Det var den mest absolut inte-never in my life-finns inte på kartan-straff jag sett... Måste man sätta forwards i karantän? Till domarens försvar måste man väl säga dels att straffen dömdes till bortalaget och dels att han bett om ursäkt. Men ändå...

****

Vi hade årsmöte i IBF Falun Ungdom igår. En säsong fylld av framgångar, både sportsligt och ekonomiskt presenterades. Sitter ju som ordförande och har turen att arbeta med ett stort antal mycket duktiga människor (ledare och styrelsefolk) som gör att klubben fungerar oerhört bra, faktiskt över all förväntan. All cred till er alla som gör så mycket för föreningen, ni är ovärderliga!

*****

Yngsta barnet, en liten krabat vid namn Filip, har precis börjat på dagis. Det första han greppade och gick omkring med när han kom dit var en sopkvast och en liten Duplo-dammsugare. Snacka om bra uppfostran... Vissa som känner mig skulle nog säga "pappa upp i dagen". Pedant-pappa... Jag har i a f slutat plocka upp varje småskräp jag ser hemma. Insett att jag måste ge upp när man har sex barn hemma. Kanske jag slipper terapi ändå...

*****

Dagens YES!
Go Svennis! Go Svennis! Tre raka segrar, egna målet ännu inte vittjat och ledning i PL och världens värsta "Vad-Sa-Ni-Nu-Då!?" Ja, jag vet. Säsongen har precis börjat och alla kan väl slå West Ham och Derby. Och visst hade de flyt mot ManU. Och javisst, det kommer inte hålla hela säsongen. Men ändå: Skrattar bäst som skrattar just nu!

Dagens NO!
Christian Olsson. Hur många skador ska stackarn' ha? Och hur orkar han vara så positiv? Verkligen beundransvärt. Så ung, så många vinster men också så många missade mästerskap. Att veta att man är så bra och att man i princip bara behöver vara skadefri och där så får man medalj, det måste ändå svida en hel del. Jag förstår att detta var en chansning eftersom han inte tävlat på så länge men: "Bättre lyss till en lårmuskel som brast än aldrig hoppa ett tresteg" - Förlåt originalskalden!

*****

Är ni födda på 60-, 70- eller början på 80-talet kan jag rekommendera en grym läsning: TV-tokarna Filip&Fredriks bok Två nötcreme och en moviebox. Helt enkelt über-bra (titta, nu var jag modern igen)!

*****

Dagen lista

Fem tidlösa sällskapsspel:
Trivial Pursuit
Alfapet
Yatzy
Kasta Gris
Kalaha

*****

Ibland får man konstiga tankar, nästan så man blir lite rädd för sig själv, men: Vad får egentligen en smurf för färg i ansiktet om man stryper den?

*****

Jobbet kallar, slut på fikarasten, tillbaka till verkligheten!

"Shake the tree and see what comes down"
/Nordström/

1 kommentar:

Jessica sa...

Det fanns även ett pool-fans i vårat hem som raddade upp några väl valda ord när det blev straff.. Självklart nöjd sen när domaren blev avständ för felaktigt dömd straff??!! Men målet är fortfarande godkännt!!??
Ska fundera på smurf färgen.. Bra fråga??! hihi.. Ha det gött!!