onsdag 29 augusti 2007

Tryck ner bara

Svenska Innebandyförbundet har en slogan som säger "Hänger du inte med är du inte snabb nog". Vad i h-vete är det för slags budskap? Undrar vad de sämsta lagen i seriesystemet säger om det? Undrar vad de sämsta spelarna i de sämsta lagen i seriesystemet säger om det? Och framförallt, undrar vad våra små barn och ungdomar som spelar säger om det? De som kanske inte växt klart än, de som bara spelar för att det är roligt och de som inte är så duktiga. Tänk om en ungdomsledare skulle säga: Nja, du får inte spela idag. Du är inte snabb nog. Du hänger inte med. Du är kass.

Jag vet mängder av människor (ledare och föräldrar) som reagerat starkt på detta. Det är nog en av de dummaste och mest nedvärderande slogans jag sett i idrottsvärlden. Jag hoppas verkligen att man på förbundet tar sitt förnuft till fånga och plockar bort den - omedelbart!

*****

'Pool lätt vidare i Champ-kvalet. Säker 4-0 seger hemma mot Toulose trots en hel del reserver. They had nothing to lose (sorry Arne Hegerfors!)

Ikväll skall Elfsborg vända 0-3 mot Valencia. Hur stor chans? Fat chance!

*****

Han är vit, han är svensk, han är kort, han springer 400 m, han har slaktat sitt svenska rekord med nästan en halv sekund på ett par dagar - det borde vara omöjligt men Johan "couldn't-care-less" Wissman springer VM-final på fredag! Obegripligt stort...

Två tappra, verkligen: Sanna och Mustapha.

Donald Thomas, guldhopparen. Hur hoppar han egentligen? Han ser ut som nån sån där flygleksak som man drar igång med en gummisnodd. Flyger åt alla håll och viftar. Guldmedaljen talar väl dock för att han inte direkt har fel...

*****

Klassisk skiva: Fleetwood Macs Tango In The Night från 1986.

*****

Jag vet inte om jag har drömt det, men jag är helt säker på att det när jag var liten fanns en dricka som hette Car. Problemet är bara att ingen annan verkar komma ihåg den. Den fanns i två smaker, en grön och en röd flaska. Flaskan var i plast och korken hängde liksom kvar efter man dragit av den. Om nån kommer ihåg den, hör av er! Jag blir snart tokig...

*****

Till nästa gång


The winner takes it all, the looser standing small
/Nordström/

Inga kommentarer: