fredag 24 augusti 2007

Fel pump

När jag gick på gymnasiet (typ 1800-talet) så hade jag en kompis vars far var oerhört disträ. Man har vart med om mycket men detta är totally outstanding: Fadern cyklar till BP (nuvarande Statoil) för att - tanka bilen! Jag skulle vilja sett minen på honom (och alla runtomkring) när han klev av cykeln, stoppade in pengar, lyfte ur slangen och...

Det får en annan att känna sig som att man bara har Alzheimer light i a f. Skall nu inte sticka under stol med att jag också är ganska virrig men för det mesta brukar jag dölja det ganska bra. Utom under årets Viking Line Cup då höll jag på och gå in i grannens hus när jag kom hem på natten... Att sen plånbok, mobil och annat aldrig finns där jag lagt dom kan inte vara mitt fel.

*****

Ikväll är det blåsdags. Fram med kort och pipa och så blir det flöjtning mellan Sundborn och Kingsgården. Mumma, faluderby! Synd bara att jag är så snäll nu för tiden när jag dömer, nästan mesig faktiskt. Mitt rykte som sveriges elakaste domare börjar så sakteliga falna bort.

Sen blir det bara att ställa klockan på 03:00 (tror jag) och se Carro klippa lite häckar, hoppa höjd och nåt mer. Det var visst nåt maratonlopp också.

*****

Satt och funderade på bussen häromdagen och kom på att familjen Nordström har haft en viss förmåga att frottera sig med kändisar. En sån där riktig "Jag-mötte-Lassie" som de hade i Expressen förr. Blir man en sån där pseudokändis då? Och får vara med i nåt intellektuellt program typ Baren eller Big Brother. Härliga, äkta och genuina människor som är med där...

Vi har lyckats med följande:

Farsan har spelat roulette med Lennart Hyland
Morsan har dansat med Arne Hegerfors
Brorsan har spelat tennis mot Björn Borg
Själv har jag fikat med 1998 års Fröken Sverige

Det ni!

Sånt som är viktigt i livet, eller hur? *ler*

*****

Kan från hjärtat varmt rekommendera Mats Olssons De ensamma pojkarna om ni inte har något att läsa.

*****

Domarkläderna på, mot Lugnet!

*****

And remember, be careful out there!
/Nordström/

Inga kommentarer: