tisdag 21 augusti 2007

Ingen återvändo!

Gammelgubbebloggen är igång, dinosaurierna är INTE utdöda! Inte så dåligt av en kille som inte använder MSN, tror att "Skajp" är en idrottsförening och vars erfarenhet av TV-spel sträcker sig till något från (nittonhundra) 70- eller 80-talet som jag tror hette Pong. Speldosor med skruvrattar och telefonsladdar. Enda spelet var tennis där man kunde göra ett streck större eller mindre eller ha hastigheten hög eller låg. Oerhört spacigt (stavas det verkligen så?) och avancerat... Not. Sen kom nån variant av hockey där man hade två streck - en målvakt och en forward. Wow...

Får väl försöka lära mig det nya moderna språket också. Men det är svårt. Precis när jag lärt mig "softa" säger mina barn att nu säger man inte så. Nu ska man tydligen "chilla"...? Och 24/7? Snacka om att man känner sig lite ute. Men man får väl försöka göra barnen stolta och bli lite uppdaterad och inne. Eller heter det kanske hypad?

Jaja, bloggen är igång och den kommer att handla om allt mellan himmel och jord, men mycket idrott blir det väl. Är man nörd så är man... Är man sen även musik-, bok-, film- nostalgi- och statistiknörd bör det ju finnas en hel del att fundera över. För tankar finns, var så säkra. Ofta alldeles för många... Och dom måste ju ut nånstans och då vet jag att detta kommer att funka!

"You'll Never Walk Alone"
/Nordström/

Inga kommentarer: