torsdag 24 december 2009

EN RIKTIGT, RIKTIGT GOD JUL

Önskar jag tacksamt och ödmjukt alla som följer min blogg.

Ännu en julafton lider mot sitt slut. God mat, trevligt sällskap i form av älskad fru, småttingarna, påhälsande äldste sonen, bror Håkan med familj och farmor och farfar och många fina julklappar har gjort den här dagen till en bra dag.

*****

Varför skickades de tre vise männen till Jesus?

Dom ordinarie kunde inte komma.

*****

Det var otroligt länge sen jag hade en lista i bloggen. Och vad passar bättre än att ha en lista på julafton? För sent för en önskelista i och för sig.

Men, de enligt mig, tio bästa jullåtarna kanske kan vara på plats. Utan rangordning.

Det är inte snön som faller - Anders F Rönnblom
Last Christmas - WHAM!
Kalle och hans vänner - Lars Vegas Trio
Do they know it's Christmas? - Band Aid
Juligen - Just D
Mer Jul - Adolphson & Falk
Christmas is calling - So What
Jag såg mamma kyssa tomten - Troll
Tomten jag vill ha en riktig jul - Busungarna
Driving home from Christmas - Chris Rea

(L)ju(v)liga låtar...

*****

Nu ska jag lägga världens underbaraste dotter, pyssla lite och sen äta lite (mer) sill och skinka.

*****

Kvällens låt: White Christmas - Bing Crosby

*****

I morgon är (inte) en annan dag
/Nordström/

Inga kommentarer: