måndag 21 december 2009

Måndagsblogg

På grund av bitande kyla utomhus och väldigt varmt fjärrvärmeuppvärmt hus stannade jag hemma från FK Arena och tittade på IBF Falun - Balrog på TV i stället.

Märklig match. Falun är vassa framåt, men har det tyngre bakåt. Och Balrog såg väldigt tunna ut. Micke Karlsson? Såg visserligen otränad ut, men glimtvis visade han vilken gudabenådad spelare han är när han är som bäst. Och visst är det kul med många mål, men nio stycken i första perioden var väl...sådär. Raggarbandy någon?

Mest intressant var att se hur många otroligt korkade utvisningar Balrog tog. Och två spelare ska också var glada att de inte får matchstraff: Carlgren i IBF för bensparken som visserligen gav fem minuter och Lydecker i Balrog, som slår knoppen i magen/sidan på Christian Wagneryd efter avblåsning. Det är väl dessutom gränsfall även på målvakten i Balrog, som också fick fem minuter, om inte det också var ett matchstraff när han slog efter avblåsning.

Jag brukar aldrig klaga på domarna, och jag tyckte dom dömde bra för övrigt, men man får inte släppa med blicken när en spelare har åkt ut, är halvgrinig och är på väg bort till utvisningsbåset. Och trots allt så är det glädjande att dom vågar dela ut femmorna i alla fall, det är inte all SSL-domare som gör det.

*

Poppa popcorn.


*****

Tillbringade hela dagen igår på Lugnet. Observerade domare på Ungdoms-DM. Det var intressant och det finns en del "coming men and women". Vi måste ge dom tid och stöd bara så kan det nog bli riktigt bra.

*****

Efter förra blogginlägget om Mora/Orsa fick jag en kommentar på Facebook från backlegenden från Mora IBK, mannen med dåtidens bästa dragskott, Slim Ben-Attia (numera Thomsson).

Skitkul läsning!! Har lite ytterligare kurisoa: Jag bodde granne med Magnus Falk och var faktiskt med i Metal IBK (och således även Noretpojkarna innan Pintorp), har för mig att jag gick i 7:an men fick inte spela seriematcher för att jag var för liten. Faktum är att jag hade fixat en matchtröja men den "tog" Magnus Falk. Dock var jag var med och tränade regelbundet och varje gång vi var utan målvakt...vem tror du fick gå och ställa sig i mål (detta gällde även i Noretpojkarna)...i t-shirt och kortbyxor!? Kommer också ihåg att alla var otroligt besvikna över att inte få heta Metal IBK efter ett beslut i förbundet *ler*.

Roligt...

*****

Två pokerspelare och en la sig.

*

Vad heter tomtens fru? Mary Christmas.

*

Varför blir det den bästa honungen den 27 december? Då är julen förbi.

*****

Gissa vad? En tvätt i tvättmaskinen så klart. Sen läsa Expressen. Och några kapitel i kvällsboken. Sen kanske, kanske, sova. Men inte för tidigt.

*****

Kvällens låt: Losing My Religion - R.E.M.


*****

Who's on first base?
/Nordström/