onsdag 2 december 2009

Stolthet och glädje

Jag har ju bloggat några år nu. Har väl kanske en del att säga fortfarande, även om det kanske inte blir inlägg varannan dag som i början. En stor anledning till att det är så kul fortfarande är faktiskt det positiva gensvar jag fått via kommentarer på bloggen, mail, hemsidor, andra bloggar och på en del andra sätt.

Har lite fåfängt sparat det mesta i en pärm. Kan ju vara kul att ta fram och titta på om det blåser snåla vindar längre fram i livet...

De fina orden från toppbloggare som Limmet, Ingrid, Koppen med flera värmer så klart. Liksom att hamna på Mäster Sjöstrands The List, Innebandymaggets lista och Danne Bron-Sundboms dito. Liksom att bli hänvisad till, av Drottning Gratjova och Mästerkrönikören CJ i Falu-Kuriren.

Men, alla dessa får ursäkta, och det vet jag att de gör.

För ett tag sen fick jag en kommentar på ett inlägg:

Måste bara säga att din blogg är guld. Är född 1992 men får en underbar bild i huvudet från alla historier och allt som ni gjorde i Falu IBK under 80-talet. Älskar innebandy som dig och den här bloggen förgyller min dag. Fortsätt med dina oneliners och allt komiskt och alla flashbacks jag skrattar lika mycket varje gång.

Mvh Christian Westerberg från IBF Borlänge

Av alla "betyg" jag fått hittills, så är detta det finaste. Att från en så pass ung kille (och trots att det kan vara lite prestige mellan Falun - Borlänge) få så fina ord. Det inte bara värmer och pushar en att skriva vidare, det ger också hopp om dagens ungdom.

Stolthet och glädje.

Tack Christian!

*****

Läste på text-TV:

"Araber förlorar uppehållstillstånd"

Hoppas det inte blir regn då.

*****

Zlatan!

Klassmål igen på en genial passning av Messi.

Ingen schism där va?

*****

I oktober genomfördes i Sydney veteran-VM i en massa olika sporter.

Världens äldsta aktiva friidrottare heter Ruth Frith.

Och är 100 år.

E-t-t-h-u-n-d-r-a år.

Och stöter kula.

Imponerande.

Kul också.

Hon var rejält i stöten.

Nån skada kanske det blir, hon måste förmodligen byta ut höft-kulorna.

Om hon är modern så lyssnar hon på Kula Shaker (för dig, LarsG!).

Hon kommer säkert att bli en kul-tfigur.

*****

Nu: dusch. Sen: sova.

*****

Kvällens låt: Shiny Happy People - R.E.M.

*****

Man blir glad av att vara positiv
/Nordström/

4 kommentarer:

Gyrot sa...

Den här kommer du att gilla. Min mamma pratade med en bekant som bott på en camping på semestern. Mamma frågade vad de åt under veckan.

-Tja, det blev mest husvagnskost.

Per Nordström sa...

Lovely!

Glenn sa...

Gud vilka träffar man kan få av en slump när man googlar lite sporadiskt såhär på lördagskvällen.

Jag är bördig från Orsa och spelade ett antal säsonger i Digers BK under slutet av -90 talet.
Nordström är allt ett namn jag kände igen från DIBF och jag misstänker att du dömt oss en och annan gång...

Det som gjorde att jag hittade hit var din historiska tillbakablick angående innebandyn i dalarna.

Nu har jag fastnat och ser att jag har enormt många inlägg att läsa på din blogg.

Borde kanske skriva något på min egna angående innebandymatcher man minns.

Per Nordström sa...

Glenn: Kul!