söndag 6 december 2009

Ögonblicksbild

Från VM-premiärmatchen i Västerås mellan Sverige och Norge.

När matchen var som mest spännande.

Det vill säga första tekningen.

Roligt var att ett par från Singapore dömde matchen.

Och att IBF Faluns Tone Einstulen var överlägset bäst (i en klass för sig) i Norge.

Och att se två såna gamla 80- och 90-talslegender som Martin Olofsson och Jan-Erik Vaara i sveriges bås.

Ikoner.

Sprang också på två systrar Einstulen till, Jenny "Black Beaty" Magnusson och Johan "HV71" Björs, lite Falubekantingar alltså.

Och även Andras Czitrom, en av männen bakom att den svenska innebandyn ser ut som den gör idag. Man får ha vilka åsikter man vill, men han har betytt (och lagt ned ett enormt arbete och oerhört mycket tid) väldigt mycket för innebandyn.

Apropå storseger. Idag blev det 28-1 mot USA. Jag vet inte jag. Man ska inte be om ursäkt för att man är överlägsen, men... Lite pinsamt är det...

*****

The King!

Vännen.

Legenden.

Jonatan "Jonte" Kronstrand.

Best floorball player there's been. Ever.

Vi var ju på samma kurs i helgen. Kul var det. Många minnen.

Och nästa helg återuppstår den klassiska Nattrajden i Borlänge. Som vi spelade och möttes i så många gånger. Få se om jag lyckas lura upp Jonte till Falun då.

*****

Även Stefan "Heda" Hedlund, var med på kursen. Att han är en mycket duktig och seriös tränare (bland annat för detta VIB, numera Linköping), och väldigt duktig bloggare visste jag redan.

Nu vet jag också att är han en trevlig kille med glimten i ögat också.

*****

Hotellet vi bodde på hette Ta Inn. Fyndigt.

Matsalen hette In Ta.

Nädå.

*

Kurslokalerna på hotellet hette Klyvsågen, Lövsågen, Sticksågen och Figursågen.

Inte undra på att man fick träsmak i baken.

*

Det bodde några lag där också. Bland annat det lag som hade renast möbler.

The Polish team.

Nåt lag hade redan stuckit också.

The Finnish team.

*

Nån tror jag var där för nån danstävling också.

Det stod i alla fall så på tröjan.

Polska.

Apropå danstävling.

Undrar om dom har heja-klack?

*

Lite VM-kortisar:

Tjeckiens landslag hade ett nytt spelsätt. Där dom pressade bara med fyra spelare.

Så kallad four-check.

*

Jag frågade en snubbe när Kanadas match började.

Svaret blev:

Otta, wa?

*

Australien är med i VM också.

Måste vara tungt att vara innebandyspelare där.

Jag menar, skjuter man ett skott så kommer bollen tillbaka.

Hur kul är det?

*

Sveriges ena förbundskapten fick ett sår.

Vi vet inte hur länge det kommer att vaara.

******

KimC, om du inte förstod någon av de ovanstående får du väl messa så får jag förklara.

*****

Zlatan!

*****

Bloggaren in action. Dömning ute i nya hallen i Enviken, "Templet". Match mellan Enviken och KAIS Mora i division 3 herrar. Komplicerad situation. Blev mål faktiskt. Tur man stod bra till.

Domarkollegan Oskar "Hubbe" Adamsson i en avslappnad och koncentrerad pose.


(Envikarna på bilden är två legender, Mattias "Foppa" Forsberg t.v. och Micke "Nordon" Nordin)

Hubbe är en cool kille. Jäkligt bra (och rolig) att döma med.

He's got the feeling...

p
*****
p
När jag och genomtrevlige Lars Erickson åkte hem från kursen idag förvånades jag över en sak. På massor av ställen på vägen, även i Västerås och Sala, hyllade man tydligen gamla utflyttade människor från Dalarna.
p
Hur ska man annars förklarar att det på så många ställen stod:
p
Xmas.
p
(Den var speciellt för dig, LarsG)
p
*****
p
För några veckor sedan bakade jag en kaka. Riktigt nöjd faktiskt.
p
God var den också.
p
*****

Una Cerveza por favor!

Frugan var ju i Spanien i oktober.

En välbehövlig liten semester.

*****

Nu är det dags för en dusch, följt av en kopp te och sen blir det nog till att åka på en rak höger av John Blund.

*****

Kvällens låt: Don't Go - Hothouse Flowers

*****

Baba Nam Kevalam (en Limmetklassiker)
/Nordström/

1 kommentar:

Gyrot sa...

Don't Go, den hade jag på cd-singel (eller vad det kan tänkas heta).

Annars kör Martin Kellerman en skön omvandling av det spanska uttrycket: Olla min cerveza, porrfarbror.