torsdag 31 december 2009

Gott Nytt År

Önskar jag alla.

Och då menar jag verkligen ALLA.

Så har jag inte glömt någon.

Det har varit lite dött här på bloggen men efter nyår så kommer det bland annat inlägg om Gorby's Cup som jag dömde för några dagar sen, lite om TV-matcher, IBF Faluns JSM-vinster på 90-talet, kultradioprogrammet Metropol, rullstolsinnebandy och så sista delen av innebandyhistorien i Dalarna 1983-1999, den (tolfte tror jag) som handlar om Falun.

Och så ska det komma listor. En över 2009, och en över 2010.

*****

Nu vet jag varifrån mjölken kommer.

Kon.

*****

Klockan närmar sig elva. Årets nyårsafton är vi sju stycken i familjen som är här. Vi har ätit en mycket god middag bestående av:

Förrätt: kalla tomater fyllda med creme fraiche, majonnäs, räkor och purjolök.
Varmrätt: smördegsinbakad fläskfilé med muskotpotatisgratäng.
Efterrätt: chodkladkaka, päronhalvor med After Eight och chokladpudding.


Mmm...

Sen har vi spelat bingo (Helena vann).

Och sett Grevinnan och betjänten så klart.

*****

Det nya året skall självklart börjas som det börjat hos bloggaren de senaste tjugofem åren:

Genom att spela den ultimata nyårslåten.

Happy New Year med ABBA.

Den ska spelas några sekunder efter tolvslaget.

LP-skiva på grammofon så klart.

*****

Nu ska jag plocka fram skivspelaren. Och vänta på Jan Malmsjö. "Ring, Klocka, Ring!"

Eller nu kanske det är "Ring, Mobilen, Ring!" som gäller.

*****

Kvällens låt: Happy New Year - ABBA

*****

Och så levde dom lyckliga i alla sina dagar
/Nordström/

Inga kommentarer: