måndag 18 april 2011

Äntligen har innebandyn fått sitt rättmätiga erkännande


Men först:

Vad dom tjatar om att Kungen och Camilla Henemark hade en affär tillsammans.

Jag fattar inte det där riktigt.

Vad sålde dom i den?

*****

Tillbaka till innebandyns erkännande.

Gick på stan en vända medan jag väntade på bussen hem efter jobbet.

Gick förbi Telia, Stadiums stora skyltfönster och närmade mig apoteket.

På golvet, till vänster, satt tre små tjejer i 10-årsåldern och lekte med nånting.

På en bänk, till höger, satt två pensionärer i 70-årsåldern och pratade. Båda hade gångstavar.

En av småtjejerna tappar en sån där plastkula med en sak i som man kan köpa i automater för en femma eller tia typ.

Kulan rullar mot tanterna.

Den ena lutar sig fram och slår tillbaka kulan med en av stavarna till flickorna.

Och plötsligt händer det.

Precis innan jag passerar tittar den 70-åriga tanten upp och säger:

- Jag spelar innebandy jag.

Magiskt.

*****

Har träffat Ingrid.

I Umeå.

På riktigt.

Stort.

Trevligt.

*****

Snorförkyld och grisont i halsen.

Inte lika magiskt.

*****

Såg inte en minut av SM-finalerna i lördags.

Var och hälsade på mitt underbara barnbarn Irma i stället, och där hade ingen TV4 Sport.

Gjorde inget.

Vad är väl några SM-finaler mot att se sitt första barnbarn för första gången?

Nada.

*

Däremot har jag sett målen och straffarna i efterhand.

Johan Råsbrink är världens modigaste människa.

Det där, det är kurage det.

Och rätt hade han också.

*

Så kul för Brolle att få ett guld.

Och för Minne att få ett till.

Båda är så värda det.

*****

Stenmark rules!

*****

En trött Gurra (kom hem halv fyra i natt) kom till jobbet idag.

Men glad.

2-0 borta mot Falkenberg var en viktig seger för Brage.

*****

Bra program på TV: Nittileaks med Filip & Fredrik.

*****

Nu har jag en tvätt som ska hängas, yippie!

Visserligen bara några handdukar.

Men ändå.

*****

Kvällens låt: A la Plage de Saint Tropez - Army of Lovers

*****

Amor Vincit Omnia
/Nordström/

Inga kommentarer: