måndag 11 april 2011

SM-finaldomare och skämtkonkurrens


Men först:


*****

Och efter helgen så kommer det att vara fem domare från Dalarna (visserligen en "inflyttad", men han har bott här så länge nu så...) som har dömt SM-final på seniorsidan.

Sedan tidigare har vi ju jag själv, ärade broder Håkan och Peter "The Big Kahuna" Bergestål som dömt herrfinaler.

Och nu är det dags för Jon Moberg och Jonatan Lindberg.

Födda -88 och -84. Bara en sån sak.

Som ska döma damfinalen på lördag mellan IKSU och Djurgården.

Jon Jonte

Så fantastiskt roligt.

Och som dom är värda det.

Dom har under, sitt första år i Elitserien, gått lysande.

Snacka om kometkarriär.

Jag minns när Jon gick nybörjarkursen.

Herregud, det känns som igår.

Har dömt med Jon då och då ändå sen han var "grön". Alltid funkat klockrent. Har även dömt med Jonte ett par gånger. En lugn typ. Inget välter honom.

Jag önskar er ett stort Lycka Till!

*****

Köpte en grovdammsugare igår.

"Dammsug inte husdjur, människor eller lättantändliga föremål"

Stod det på bruksanvisningen.

Nejdå, jag lovar.

*****

Inte lätt att vara Ängla-supporter nu inte.

Fetsmäll för Brage i premiären, 1-4 hemma.

Och Zlatan. Vad händer?

Att vara 'Pool-fan verkar dock lite bättre nu (3-0 mot Man C i skrivande stund)

*****

En gammal legend från Svenska Innebandyförbundet, Magnus Fantenberg (fd Persson), har vaknat till liv.

Kolla bara följande:

Micro-chips.
Golfströmmen.
I love it!

Eller som följande konversation på Facebook löd:

- Per Nordström-varning på den (Micael Fasth)
- Per Nordström är kung. Men jag ska ge honom en kamp (Magnus Fantenberg)

Skämtkonkurrens.

Underbart.

Det här kan ju bli hur bra som helst.

*****

Satt och surfade runt lite (eller vad det nu heter där) på You-Tube. Gud vad mycket bra svensk musik det gjordes förr.

Ratata, Lustans Lakejer, Pontus & Amerikanerna, Tant Strul, Webstrarna, Zzaj, Suzzies Orkester, Bepop!, Magnus Johansson, Jakob Hellman och många, många fler.

Det som kommer närmast idag, även om det inte är riktigt samma stil, är väl Annika Norlin (i alla hennes band), Håkan Hellströms euforiska uppträdanden (han kan inte sjunga, men han är fart, fläkt och glädje) , Oskar Linnros och Daniel Adams-Ray.

*****

Någon blogg framöver kommer för övrigt att bli en hyllning till 80-talsmusiken.

*****

Eftersom alla böcker är utlästa och jag inte hunnit/orkat beställa nya på CDON.com återläser jag en klassiker: J M Auels Grottbjörnens folk.

Var nog en 15-20 år sen jag läste den, så jag har glömt av en hel del.

*****

Passerade tydligen 150 000 besök härom veckan.

Det är ju några stycken faktiskt.

*****

Förra veckans frågesport, Kluringar 3 (hjärn-nötter), vanns oroväckande stort av damerna kring Runda Bordet.

Ställningen är nu 9,5 - 7,5 i damernas favör. Herrarna i Soffan måste skärpa sig.

Denna vecka är det Smeknamn, artistnamn & Pseudonymer som är temat.

Det gick att få ihop 100 frågor om det också.

Nästa vecka blir det, om jag hinner producera den någon natt, Svenska TV-såpor från 80- och 90-talet.

Spännande.

*****

Dags att borsta gaddarna, ställa klockan och sväva in i dimmorna.

*****

Kvällens låt: Läppar tiger, ögon talar - Lustans Lakejer

*****

Proffs byggde Titanic, amatörer byggde Arken
/Nordström/

Inga kommentarer: