söndag 3 april 2011

Gyrot i verkligheten, publikrekord och dagislaget gick upp i division 1


Men först:

- Älskling! Nu är det ägglossning igen!


*****

Frugan var i Stockholm i helgen för att rekreera sig och hälsa på vänner. Då passade jag och prinsen/prinsessan på att göra en heldag. Stan, BR-leksaker, besök hos farmor & farfar, McDonalds o Sporty's Lekland.

På McDonalds sprang jag på en annan bloggare (och allpysslare), nämligen legenden, före detta innebandyspelaren, världens roligaste, Jocke "Gyrot" Jonsson.

Han var också där med sina barn (och fru).

Vi möttes i entrén, ett glatt sammanträffande.

Så klart. Jocke är alltid så positiv.

Jag sa att frugan var i Stockholm och att vi gjort stan, köpte lite leksaker mm. Frågade om dom också hade gjort stan.

Vi har köpt bil, sa han.

Han ska då alltid vara värst.

Imponerade stort också på barnen genom att veta vad dom hette.

Mina barn alltså. Hans barn utgår jag från att han vet vad dom heter.

Jocke - the smiling Man.

*****

IBF Falun förlorade tyvärr den andra semifinalmatchen hemma mot Warberg, vilket innebär att det står 1-1. Synd, för man var faktiskt inte sämre. Men Warberg spelade smart. Skotten i första var 2-9, men Falun brände två frilägen (i box play) och ett antal två mot en, säkert 4-5 stycken, då man sköt utanför.

Sen hade man 3-2, men ett alldeles för snabbt 3-3 (22 sekunder efter 3-2) kom väldigt opsykologiskt. Och efter att ha varit totalt ovaksamma på ett frislag och gjort ett katastrofalt dåligt byte så var det 3-5 och ridå.

Men som sagt, man var inte sämre så kan man hitta spelet, målskyttet och flytet från första matchen så säger jag som Gunde: Ingenting är omöjligt!

Oerhört glädjande var dock publiksiffran: 2400 personer! Nytt publikrekord.

Jag har sagt det förut och jag säger det igen: att det är en sån fantastisk stämning på idrott i Falun, det är otroligt. Och vansinnigt kul.

Att 2400 personer står upp och applåderar innan matchen börjat är stort.

Jag stod bredvid min för detta gympalärare och före detta IBF-tränaren i F92, sportradiolegenden Erik "Jocke" Lundin under matchen.

En mycket trevlig man.

Vi hade många roliga diskussioner, både om gammalt och nytt.

*****

Den här hittade jag när jag rotade på vinden:

Den hade jag glömt av.

Lät trycka upp den inför en Viking Line Cup då jag och Jocke spelade i samma "motionslag".

Humor.

*****

Jag och Världens Bästa Hubbe avslutade seriespelet för ett tag sen genom att döma tre matcher i Leksand.

En slutade 2-11. En slutade 11-13. Och den sista slutade 37-4 (!).

Den match som slutade 11-13, Leksand - HAIK div 5 herrar, var mest fascinerande.

HAIK kom till spel med bara en avbytare.

Men vann ändå. Starkt jobbat.

På bilden nedan här ser vi HAIK:s avbytarbänk.


*****

IBF Falun Ungdoms herrar gjorde det!

Gick upp i division 1.

Oerhört starkt.

Man vann första matchen hemma mot Gimonäs med 6-3.

Låg under med 6-2 inför sista perioden i bortamatchen.

Gjorde 4 mål på 16 minuter i sista perioden.

Matchen slutar 6-6.

Det bästa av allt:

Medelåldern på laget som kvalade upp är 18,2 år.

Starkt gjort av ett så ungt lag.

Snacka om att ha framtiden framför sig.

Stort grattis - och cred - till alla spelarna och ledarna.

*****

Prinsessan Ella var på födelsedagskalas idag.

Piratkalas.

Det är verkligen hon på bilden, det är ingen piratkopia.

*****

Nu är det dags att borsta gaddarna, ta ur linserna och krypa i säng.

*****

Dagens låt: Riding High - Eric Gadd

*****

Kommer inte berget till Muhammed, får väl Muhammed gå till berget
/Nordström/

1 kommentar:

Gyrot sa...

Bilköp sker titt som tätt var 10:nde år. Anna konstaterade att jag kommer att vara i princip 50 nästa gång vi byter bil. Annars försöker jag undvika att träffa människor i verkligheten. Jag gör mig inte så bra just där.