söndag 10 april 2011

Sagan tog slut och blandade kvinnliga dalaresultat


Men först:

Dags för Davis Kubb.

*****

Så var det då över för IBF Faluns herrar.

Men man pressar verkligen Warberg i alla tre matcherna (ledning i alla, t o m med två mål i två av dom) man förlorar.

Och SM-brons är stort.

Det tror jag man tycker själva när man fått smälta detta.

Och att vara Sveriges bästa publiklag, dessutom rätt så överlägset, det smäller ganska högt.

Siffrorna på de sista fyra hemmamatcherna 1868-2024-2400-2400 är mycket imponerande.

Och hyfsade kulor in i föreningen dessutom.

*****

Tyvärr så tog även KAIS Moras damers äventyr slut. Förlust med 6-4 i den femte och avgörande semifinalen mot Djurgården innebär att det blev brons för dom också.

Är inte riktigt säker på att KAIS Mora kommer att vara lika nöjda över bronset om någon vecka som Faluns herrar kommer att vara, siktet var nog faktiskt inställt på SM-guld.

Starkt gjort ändå, man har gjort en bra säsong och fortsätter man på den inslagna vägen tror jag inte att det dröjer förrän man står där högst upp...

Nåja, jag vill rikta ett stort grattis i alla fall!

Nu såg jag inte femte matchen, men i fjärde matchen tror jag vi fick se ett riktigt genombrott:

Dragana Mrksic, 17-årig backtalang gjorde slutspelsdebut från start.

Och som hon gjorde det.

Spelsinne, snabbhet och styrka i en fantastisk kombination.

Henne har vi definitivt inte sett för sista gången.

*****

Däremot så har glädjande nog Dalarnas F17-tjejer gått till semifinal (spelas i morgon, läs måndag) i distriktslags-SM.

Efter att med kniven på strupen ha slagit Stockholm i gruppspelet och gått vidare, sopade man sen bort Göteborg i kvarten med 5-2.

Nu väntar Skåne i semifinalen.

Min gode vän och cupdomarkollega, Conny "Voltarenmannen" Törehed är ledare för laget. Liksom genomtrevliga Katarina Hallvars-Jonsson, fru till lika trevliga Roger Jonsson, som tränar KAIS Moras damer. Och Conny och Katarina sitter dessutom båda i DIBF:s styrelse.

Så nu har Conny minst ett brons att lägga till sen redan stora medaljsamling som tränare.

Eftersom F15 tog silver i januari och F17 nu minst tar brons, måste man ju säga att framtiden ser ganska ljus ut för daminnebandyn i Dalarna.

*****

Jag sa ju det!

Ciya Hajo i landslaget.

Tjänstefel annars.

Oerhört roligt.

Och som han är värd det.

Grattis Mannen!

*****

Några riktigt, riktigt bra ordvitsar hos Mats Olsson (Expressen) idag:

Hammarskjöld på tusenlappen. Snacka om Dagsedel.

"Det är lätt att förstå varför Liverpool tar in LeBron James som delägare. Dom vill så klart ha fler trepoängare."

Och så den bästa:

- Hur vet man vilken valla man ska köpa?
- Kolla bäst-före-datum.

Makalöst roligt.

*****

Igår gjorde vi en riktig rensning i garaget och på vinden och slängde grejor på tippen och så fick gumman en ny grill, vilket innebar att vi fick mycket god kvällsmat igår.

Idag har vi städat altanen, tagit fram alla möbler, gumman har lagat en cykel, jag har tvättat massor (love it!) och så har vi städat inne.

En mycket effektiv helg, med andra ord.

*****

Och nu är det bara sex dagar tills jag får se mitt första barnbarn, lilla Irma.

Längtar.

*****

Nu ska jag hoppa in in i duschen.

*****

Kvällens låt: Min pappa är en flygkapten - Magnus Johansson

*****

En författare är en som kan göra en gåta av ett svar
/Nordström/

Inga kommentarer: