söndag 24 april 2011

Härlig innebandy men mössan kunde vi varit utan


Men först:

Ännu en gång gjorde Mikael "Nyllet" Nylander ett konstmål.

*****

Fantastiskt fin innebandy av Sverige idag mot Finland.

Inget backa hem.

Inget avvaktande spel.

Inga robotar på planen.

Nej, fantasi, fart, fläkt och offensivt spel.

Många fina anfall och kombinationer.

Spelande backar.

Precis som man vill att det ska vara.

Det bästa exemplet:

På ett av de svenska målen då Alexander Egebrant slår en långboll till Patrik Hagberg som verkligen försöker passa direkt, men missar, men då direkt slår en backhand bakom ryggen på sig själv till Karl-Johan Nilsson som klappar till direkt.

Inget vänta in, inget stanna av.

Inga krusiduller.

I Love it.

*

Däremot kunde vi definitivt ha varit utan den mössa som satt på en av finländarna på uppvärmningen.

Djävla pajas.

Det är sånt där som gör att vi har så förbaskat svårt att bli accepterade.

*

Och "vikarien" Stefan Edberg var lysande som expertkommentator.

Bättre än den ordinarie, Conny Vesterlund. Som visserligen är ganska rolig rätt ofta, men alldeles för färgad. Stefan är mycket kunnig och kan läsa spelet väldigt bra.

*****

I morgon är sista dagen på fyradagarsledigheten. Då blir det lite vindsröjning och förhoppningsvis (om det är lika varmt som idag) lite utevistelse.

*****

Tvättmaskinstömning-dusch-kopp te-pussa frugan-läsa bok-somna.

I den ordningen.

*****

Kvällens låt: Vi möttes på Folktandvården - Svenne Rubins

*****

I en värld där alla fuskar blir den ärlige en bedragare
/Nordström/

1 kommentar:

Linda sa...

Hej! läser din blogg och måste bara säga en rolig händelse som hände igår! arbetar på ett demensboende där dom boende har gått väldigt långt in i sin sjukdom har inte mycket koll, men jag satte på tvn igår på jobbet så jag kunde småkolla på matchen mellan sverige och finland. När jag står i köket hör jag hur två gubbbar och en dam sitter och disskuterar " jag håller på finland" och den andra kontrar me " nej jag tror på sverige jag" och när sverige gjorde mål hör jag hur personer skriker och reser sig upp och gör ett ärevarv runt bordet och pekar fingret på den andra gubben och säger " JUSTDE jag sa ju att sverige skulle vinna". Så Innebandy funkar till och med på ett demensboende för personer över 80 år :) / Linda